Taylor Swift milánói koncertje amerikai rajongókat csábít

Az amerikai Taylor Swift-rajongók számára a milánói koncert nem csupán egy zenei élményt jelent, hanem egy olaszországi utazás lehetőségét is, ahol a koncertjegy árából fedezhetik a repülőjegyet és a szállást is.

A la Repubblica szerint a milánói San Siro stadionban július 13-án és 14-én megrendezésre kerülő koncertre az Egyesült Államokból érkező látogatók aránya majdnem 14 százalék. Az amerikai rajongók számára a belépőjegyek ára 800 és 2000 dollár között mozog, ezért sokan úgy döntöttek, hogy inkább Európába utaznak, ahol a teljes költségvetésükbe belefér a koncertjegy, a repülőjegy és a szállás is. Emellett a rajongók a koncerttel egybekötött nyaralás során olyan nevezetességeket is felkereshetnek, mint a Milánói dóm vagy az Utolsó Vacsora festménye. Egyes rajongók akár egy évet is vártak erre az alkalomra.

Az Airbnb adatai szerint a Taylor Swift-koncertek idején a milánói szállásfoglalások száma 250 százalékkal emelkedett az előző év azonos időszakához képest, az amerikai turisták száma pedig közel 600 százalékkal nőtt. A milánói repülőterek forgalma is 8,7 százalékkal bővült, több mint 540 ezer utas érkezett vagy indult a Linate-ről vagy a Malpensa repülőtérről, amelyet mostanra Silvio Berlusconi reptérnek hívnak.

A rajongók közösségi csoportokat hoztak létre a Facebookon, ahol az európai Swiftie-k segítséget nyújtanak amerikai társaiknak. A milánói koncertre szervezett csoportnak már több mint 4000 tagja van, és itt nem csak a városnézéshez kapnak tanácsokat, hanem jegyeket is cserélnek egymás között. Egy Olaszországban élő influenszer, Maddie a TikTokon oszt meg hasznos tippeket a milánói közlekedésről, és az egyedül utazó rajongók is találhatnak itt új barátokat a koncertre.

A milánói kereskedelmi szövetség becslése szerint a Taylor Swift-koncerthétvége mintegy 180 millió euró bevételt generálhat, beleértve a vendéglátást és a közlekedési bevételeket is. Az Eras Tour más európai és dél-amerikai helyszínein a külföldi rajongók által generált gazdasági hatást egyszerűen "Taylor Swift-effektnek" nevezik.