Orbán Ráhel a Balatonról és a magyar turizmusról nyilatkozott

Orbán Ráhel, a kormányfő lánya, a BDPST Group kreatív igazgatójaként beszélt a Balatonról és a magyar turizmusról az Északipart magazinban, hangsúlyozva a belföldi turizmus fontosságát és örömét kifejezve Ferihegy hazai kézbe kerülése miatt.

A magazinban megjelent interjúban Orbán Ráhel a Balaton négyévszakos turisztikai desztinációjává fejlesztésének szükségességéről beszélt, és elmondta, hogy a pandémia hatására a turizmus visszaesett, de a Magyar Turisztikai Ügynökség munkáját dicsérte, külön kiemelve a Budapest Influencer Tripet, amely 1,5 milliárd forintba került és amelyet kritikák is értek.

Orbán szerint a magyarországi turizmus fejlődéséhez minden szállodának és vendéglátóhelynek saját stratégiára, vízióra és tervre van szüksége, valamint a központi koncepcióban való pozicionálásukra. Kiemelte, hogy a vidéki turizmus népszerűsítésében Budapestnek kiemelt szerepe van, és a BDPST Group is ezt a stratégiát követi, példaként említve a tokaji régiót, Turát és Sárvárt, ahol Tiborcz István cégcsoportjának érdekeltségei találhatók.

A Balatonról szólva Orbán Ráhel úgy vélekedett, hogy a tó turizmusát elsősorban a belföldi vendégek felé kell pozicionálni, mivel a nyári szezon már így is megterheli az infrastruktúrát, de a külföldi vendégek főszezonon kívüli fogadása is előnyös lehet. Saját kapcsolatát a tóhoz azzal írta le, hogy a nyarak jelentős részét ott tölti családjával, és nemrégiben lefutotta a tó körüli Ultrabalatont, miközben figyelte a vendéglátóhelyeket.

Az interjút közlő Északipart magazin a Salgó Adrienne tulajdonolta Pelso Network Kft. tulajdonában volt 2023-ban, de 2023-ban már a Múlt-kor Kft. adta ki, Bartal Csaba főszerkesztősége alatt, aki Schmidt Mária köreihez kötődik. A magazinban több, a NER-vállalatokhoz köthető hirdetés is megjelent, többek között a BDPST-hez kötődő Botaniq-ét és a Mészáros Lőrinc cégbirodalmához tartozó MBH Bankét.