Új címke a Facebookon: Az AI Info

A Facebook anyavállalata, a Meta bejelentette, hogy a mesterséges intelligencia (MI) bevonásával készült tartalmakat mostantól AI Info címkével látják el.

A Meta februárban vezette be a Made with AI címkét, amelyet a Facebook, az Instagram és a Threadsen megjelenő MI által generált tartalmakon helyeztek el. Április elején a vállalat arról tájékoztatott, hogy a címke jóval több kép-, video- és audiotartalomnál fog megjelenni, azonban a címkézési folyamat nem vált be teljes mértékben.

Az elmúlt hónapokban több fotós is panaszkodott, hogy a Meta algoritmusa tévesen jelölte meg az általuk készített tartalmakat MI által generáltként. A vállalat válaszul bejelentette, hogy a februárban bevezetett címke szövegén változtatnak.

A Meta szerint a Made with AI címke nem felelt meg az emberek elvárásainak és nem biztosított elegendő kontextust a tartalmakhoz. Ezért július 1-jétől az AI Info címkével látják el a tartalmakat, amely pontosabb tájékoztatást nyújt a felhasználóknak.

A cég korábban azt állította, hogy iparági szabványokat alkalmaznak az MI tartalmak azonosítására. A PetaPixel tesztje azonban rámutatott, hogy az Adobe Photoshop generatív kitöltő eszközével szerkesztett képek is megkapták az MI-címkét, még ha az csak egy kis részüket érintette is.

A Meta nem említette konkrétan a Photoshopt, de a közleményük alapján erre lehet következtetni. Az algoritmus érzékenysége miatt döntöttek úgy, hogy lecserélik a címkét, és az AI Info mögött további információkat kínálnak a felhasználóknak. Az Engadget szerint a Facebook nem részletezi, hogy milyen MI-eszközöket használhattak a képek készítésekor, hanem általános tájékoztatást nyújtanak a generatív mesterséges intelligenciáról és annak észleléséről.