Magyar gyártású akkumulátorokkal olcsóbbá válhatnak a Renault elektromos autói

A Renault elektromos járművei hamarosan magyar gyártású akkumulátorokkal jelenhetnek meg a piacon, amelyeknek köszönhetően jelentős költségcsökkenés várható az energiatároló rendszerek terén.

A francia autógyártó vállalat, a Renault bejelentette, hogy új típusú lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátorokat fog használni elektromos modelljeiben, amelyek akár 20 százalékkal is csökkenthetik az autók energiatároló rendszerének árát. Ezek az akkumulátorok részben Magyarországon, a kínai CATL üzemében, valamint a dél-koreai LG Energy Solution lengyelországi gyárában készülnek majd.

Az új LFP cellák mellett a Renault továbbra is együttműködik franciaországi beszállítóival, az AESC-vel és a Verkorral, amelyek a jelenleg használt nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátorokat szállítják.

Az új, olcsóbb LFP akkumulátorok elsősorban a kisméretű és középkategóriás elektromos autókba kerülnek majd beépítésre, és az első ilyen modellek 2026 közepére várnak.

A Renault nemrégiben bemutatta legújabb elektromos kisautóját, az Alpine A290-t, amely egy lokálisan zéró emissziós hot hatch kategóriás jármű. Az autó 52 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amely 310 kilogrammot nyom, és körülbelül 380 kilométeres hatótávot biztosít. Az akkumulátor 30 perc alatt 15-ről 80 százalékra tölthető fel.

A Renault román márkája, a Dacia, jelenleg a legolcsóbb villanyautóját, a Springet kínálja, amely 16 900 eurós (6,7 millió forint) alapáron érhető el. A Spring 44 lóerős, 26,8 kWh kapacitású akkumulátorral rendelkezik, és 225 kilométeres hatótávval büszkélkedhet. A Spring erősebb, 65 lóerős változata is elérhető.