A Bugatti ikonikus W16-os motorja továbbra is életben marad

A Bugatti legendás négy turbós W16-os motorja még nem mond búcsút, annak ellenére, hogy a márka új Tourbillon modellje már egy szívó V16-os erőforrást kapott. A régebbi turbós motor továbbra is megtalálható lesz a gyártó két korlátozott szériás hiperautójában.

A Bugatti a 2016-ban bemutatott, W16-os motorral szerelt Chiron utolsó példányát május végén állította elő, és egy hónap múlva mutatta be az 1800 lóerős, V16-os szívó benzinmotorra épülő hibrid utódmodellt, a Tourbillont. Azonban a négy turbóval felszerelt, 8 literes W16-os erőforrás nem tűnik el a palettáról, mivel a gyártó éppen most kezdi meg a 2022-ben bemutatott W16 Mistral, valamint a 2023-ban leleplezett Bolide modellek gyártását és kiszállítását a megrendelőknek.

A W16 Mistral, amely 1600 lóerős teljesítményre és 1600 Nm nyomatékra képes, 99 darabban kerül majd legyártásra, és a 420 km/h-s végsebességű roadster ára körülbelül 2 milliárd forint.

A Bolide modellből, amely hasonló teljesítményű és nyomatékú, mindössze 40 példány készül. Ez a csupán 1450 kilogrammos, extrém aerodinamikai csomaggal ellátott hiperautó nem rendelkezik közúti használatra alkalmas rendszámmal, kizárólag zárt pályán használható.

A Bugatti új hibrid modellje, a Tourbillon, amely egy 8,3 literes szívó V16-os motorra épül és 445 km/h-s végsebességre képes, első példányait 2026-ban szállítják majd ki a megrendelőknek.