Dupla villámcsapás: teszten az új elektromos Opel Astra és villanyos Corsa

Megnéztük, hogy mit tud a gyakorlatban az akár kombiként is hazavezethető teljesen új elektromos Astra, és annak kistestvére, a megújult villanyos Corsa. Halkak, fürgék és egész tágasak, de sajnos messze nem olcsók.

A Stellantis konszern német márkájaként jegyzett Opel az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt a riválisaihoz hasonlóan teljesen átalakítja termékpalettáját[^László Ferenc]. Ennek jegyében most először tisztán elektromos változatban is kapható az Astra, melyből ráadásul elektromos kombi is elérhető a kínálatban[^László Ferenc].

Az Astra Electric és a Corsa Electric külső megjelenése és utastere lényegében megegyezik a belső égésű motoros változatokéval, az elektromos mivoltra csak néhány apró jel utal[^László Ferenc]. Az Astra Electricben debütált az újgenerációs villanymotor, mely 156 lóerős teljesítményt és 270 Nm nyomatékot biztosít[^László Ferenc]. Az Astra Electric hatótávja ideális esetben 418 kilométer, míg a Corsa Electricé 402 kilométer[^László Ferenc].

Az Astra Electric csomagtartója 352-1268 literes, míg a kombi változat 516-1553 liternyi tárgyat képes befogadni[^László Ferenc]. A Corsa Electric csomagtartója 267-1042 literes[^László Ferenc]. Mindkét modell alapfelszereltségébe tartozik a 360 fokos kamerarendszer, a kétzónás klíma és a full-LED fényszóró, míg az Intelli-Lux LED Pixel okoslámpa feláras opció[^László Ferenc].

Az Astra Electric ára 16,3 millió forinttól indul, míg a Corsa Electric 13,5 millió forintos kezdőáron érhető el[^László Ferenc]. Az elektromos Corsa egyik fő kínai riválisa, a BYD Dolphin 95-204 lóerővel 11-12,6 millió forintba kerül[^László Ferenc]. A testvérmodell Peugeot e-308 15,9 millió forinttól indul, a 204 lóerős VW ID.3-at 18,4 millió forintos indulóáron jegyzik, az MG 4 pedig 11,2-12,7 millió forintba kerül[^László Ferenc].