Ritka Ferrari SF90 XX Spider fotózása Le Mans-ban

Az erősen limitált szériás Ferrari SF90 XX Spider nyitható tetővel kombinálja az 1000 feletti hibrid lóerőt, és egy olyan ritkaság, amely nem gyakran jelenik meg az utakon.

A Ferrari 2013-ban mutatta be LaFerrari modelljét, amely a McLaren P1 és a Porsche 918 fő riválisának számított, és ez volt az első olyan modelljük, amely villanymotort is tartalmazott a hajtásláncban. Azonban az olasz gyártó első igazi hibridjének a 2019-ben debütált SF90 Stradale-t tekinti. Az SF90 Stradale egy 90 fokos hengerszögű 4 literes biturbó V8-as benzinmotort használ, amely önmagában 780 lóerős teljesítményt és 800 Nm-es nyomatékot produkál, ezt egészíti ki három villanymotor által előállított további 220 lóerő.

Az összkerék-hajtású SF90 2,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, és 6,7 másodperc alatt éri el a 200 km/h-s sebességet. Azok számára, akik ennél is többet szeretnének, készült el a különleges XX változat, amelynek egy nyitható keménytetős példányával Le Mans-ban találkoztunk.

Az SF90 XX a Ferrari első olyan pályaorientált sportkocsija, amely közúton is használható. A Stradale kupéból 799, a Spider roadsterből pedig csak 599 darab készül. Az XX változat 250 km/h-s sebességnél 530 kilogramm leszorítóerőt képes előállítani, ami jelentős növekedés a normál SF90 390 kilogrammjához képest.

A fejlesztőknek sikerült csökkenteniük a motor és az ülés tömegét, így az XX változat 10 kilogrammal könnyebb a normál SF90 Assetto Fiorano csúcsváltozatánál. A Stradale 1560, a Spider 1660 kilogrammot nyom. A V8-as motor teljesítménye 780-ról 797 lóerőre nőtt, az elektromos rásegítés pedig 220 helyett 230 lóerőt produkál, így összesen 1030 lóerő áll rendelkezésre. Az akkumulátor 7,9 kWh kapacitású, és mintegy 25 kilométeres elektromos hatótávot tesz lehetővé, legfeljebb 135 km/h sebesség mellett.

A benzinmotor 804 Nm nyomatékot produkál, és 7900-as fordulatszámon éri el a csúcsteljesítményt, a maximális fordulatszám pedig 8300. A kipufogó hangja hangosabb, mint a normál SF90-ben. Az optimalizált nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltóval és széles gumikkal felszerelt SF90 XX 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra, a végsebessége pedig 320 km/h.

A 0-200 km/h-s szintidő a kupé esetében 6,7-ről 6,5, a roadster esetében pedig 7-ről 6,7 másodpercre csökkent, és a kerámiafékeknek köszönhetően a lassulás is lenyűgöző. Az SF90 XX Stradale ára 770 000 euró (306 millió forint), míg az SF90 XX Spideré 850 000 euró (337 millió forint), de már minden példány gazdára talált a hivatalos leleplezés előtt.