Hyundai Inster: Az új, megfizethető villanyautó

A Hyundai bemutatta az Inster nevű mini villanyautóját, amely az olcsóautó-kategória legújabb tagjaként érkezik, és ígéretes alternatívát kínál a piacon jelenleg elérhető modellekkel szemben.

A Hyundai újdonsága, az Inster a Dacia Spring, a Citroën e-C3, a hamarosan érkező Renault 5, valamint a BYD Seagull és a Leapmotor T03 modellekkel versenyez az olcsó villanyautók piacán. Az Inster, amely a Dél-Koreában kapható benzinmotoros Casper alapjaira épül, 3,8 méter hosszú és 1,6 méter széles, városi használatra tervezett jármű. Az első hivatalos fotók alapján az Inster utastere és formai megoldásai érdekesebbek, mint a konkurens modelleké.

Az Inster belterét 64 színű hangulatvilágítással és cserélhető ajtóburkolat-panelekkel lehet személyre szabni, míg a műanyagbetétek újrahasznosított polietilénből készültek, amely PET-palackokból származik.

A Hyundai Ioniq villanyautó-családjára emlékeztető pixelhatású hátsó lámpák és első irányjelzők jellemzik az autót. A vezető előtt és a középkonzol tetején található 10,25 colos kijelzők mellett megtartották a fizikai gombokkal ellátott klímavezérlést is, ami megkönnyíti a vezető számára, hogy ne kelljen levennie a szemét az útról a funkcióváltáshoz.

Az Inster két akkumulátor-verzióban érhető el, 42 és 49 kilowattóra kapacitású nikkel-kobalt-mangán akkumulátorokkal, amelyekkel 300, illetve 355 kilométer megtételére alkalmas egyetlen töltéssel. A töltési idő 10-ről 80 százalékra mindössze 30 perc lehet DC-töltő használata esetén.

A Hyundai Inster nem utazóautó, hiszen a 97, illetve 115 lóerős motorokkal a legnagyobb sebesség 140, illetve 150 km/óra. A csomagtartó alapesetben 280 literes, de a hátsó üléspad előrehúzásával 350 literre bővíthető. A jármű fejlett vezetéstámogató-rendszerrel is rendelkezik, és a gyorsulása is megfelelő: álló helyzetből 100 km/óra sebességig 10,7, illetve 11,6 másodperc alatt gyorsul.