Mesterséges intelligencia a magyar vállalatoknál

Az EY nemzetközi kutatása rámutatott, hogy a magyar vállalatok jelentős része már alkalmaz, vagy tervezi a mesterséges intelligencia bevezetését a közeljövőben. A felmérés szerint a vállalatok 20 százaléka már aktívan használ mesterséges intelligencia eszközöket, további 18 százalék pedig tervezi azok bevezetését a következő két éven belül.

Annak ellenére, hogy a mesterséges intelligencia népszerűsége növekszik, a megkérdezett hazai vállalatok közel egyharmada még nem foglalkozik aktívan ezzel a témával. Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel kapcsolatos szolgáltatásait vezető partnere szerint azok a vállalatok, amelyek még nem dolgoztak ki mesterséges intelligencia stratégiát, hamarosan jelentős lemaradásba kerülhetnek.

A szakember hozzátette, hogy bár fontos a mesterséges intelligencia mielőbbi bevezetése, nem szabad elkapkodni a folyamatot. Ki kell alakítani a megbízhatóság érdekében az etikai szempontokat is figyelembe vevő megközelítést, különös tekintettel az adatbiztonságra, a magánélet védelmére és a diszkrimináció megelőzésére.

Az EY kutatása emellett kiemelte, hogy a vállalatok többsége tervezi, vagy már el is kezdte a kiválasztott mesterséges intelligencia megoldások ellenőrzését, a felsővezetők bevonását a folyamatba, útmutatók kidolgozását az alkalmazottak számára, valamint felhasználási szabályok bevezetését az adatvédelmi kockázatok csökkentése érdekében.