Hyundai Inster: A városi elektromos mobilitás új kihívója

A Hyundai bemutatta a piac legújabb tagját, az Instert, amely a Dacia Spring és a Renault 5 koreai vetélytársaként érkezik, és akár 355 kilométeres hatótávot ígér versenyképes áron.

A Hyundai Inster egy különleges megjelenésű, kompakt méretű elektromos jármű, amelyet kifejezetten a városi közlekedés igényeire szabtak. Méretei – 3,83 méter hosszúság, 1,61 méter szélesség, 1,58 méter magasság és 2,58 méteres tengelytávolság – ideálisak a városi manőverezéshez. Az autó stílusát a korábbi Ioniq modellek designelemei és az egyedi pixeles lámpák határozzák meg, továbbá a jellegzetes B- és C-oszlopok, a hangsúlyos kerékjárati ívek és a 17 colos keréktárcsák teszik markánssá a megjelenését.

Az utastérben két 10,25 colos kijelző dominál, melyek a műszerfalat uralják, és a hangulatvilágítás 64 különböző színárnyalatot kínál. A hátsó üléssor 50:50 arányban osztható és csúsztatható, így a csomagtér mérete alaphelyzetben 238-351 liter között változik, de szükség esetén akár 1059 literesre is bővíthető.

A Hyundai Inster két különböző akkumulátor-mérettel érkezik: az alapmodell egy 42 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, amely 300 kilométeres hatótávot tesz lehetővé, míg a nagyobb, 49 kWh-s akkumulátorral szerelt változat akár 355 kilométert is képes megtenni egyetlen töltéssel.

A töltési idők tekintetében a Hyundai Inster 120 kW-os DC gyorstöltéssel 30 perc alatt képes 10-ről 80 százalékra tölteni, míg az AC töltési határ 11 kW. A V2L (Vehicle to Load) funkció segítségével pedig kisebb elektromos eszközök is táplálhatók az autó akkumulátorából.

A teljesítmény és a gyorsulás tekintetében az Inster 10,6 és 11,7 másodperc közötti 0-100 km/h gyorsulást ígér, a végsebesség pedig 140 és 150 km/h közötti értékre van korlátozva.

Bár a Hyundai Inster pontos árait még nem tették közzé, a vállalat azt ígéri, hogy az európai piacra szánt alapmodell ára 25 000 euró (9,9 millió forint) alatt marad. Ez jelentősen alacsonyabb, mint a hasonló kategóriájú Renault 5 minimum 29 490 eurós (11,7 millió forint) ára, és még a Dacia Spring 16 900 eurós (6,7 millió forint) kezdőáránál is kedvezőbb lehet.