Mercedes: Bíznak a plug-in hibridek felfutásában

A Mercedes-Benz csökkentette éves haszonkulcs-előrejelzését a gyenge második negyedéves értékesítések és bevételek után, de bízik abban, hogy az új modellek segítségével javulni fog a helyzet az év második felében, különösen Kínában.

A német autógyártók, köztük a Mercedes is, nehézségekkel küzdenek az elektromos járművek iránti gyenge kereslet, a kínai piaci erős helyi verseny, a kínálati szűk keresztmetszetek és a tartósan magas kamatok miatt. A Mercedes arra számít, hogy 2024 második felében növekedni fog a plug-in hibrid eladások száma, különösen az európai és az amerikai piacon, ahol erősebb kereslet mutatkozik a hibrid modellek iránt, míg az elektromos járművek eladása elmarad a várakozásoktól. Az autógyártó 10-11 százalékos korrigált eladási megtérüléssel számol az idén, a korábbi 10-12 százalékos céltartományhoz képest. A részvények 1,4 százalékos esést szenvedtek a pénteki kereskedés elején. A cég autóipari részlege 10,2 százalékos árbevétel-arányos megtérülést ért el a második negyedévben, azonban a korrigált eredmény az elemzői várakozások alatt maradt. A Mercedes 6 százalékos eladási csökkenésről számolt be az első félévben, az elektromos járművek eladásai pedig 17 százalékkal estek vissza. A Citi elemzői szerint az összesített eladások és a csúcsértékesítési összetétel továbbra is gyenge. A Mercedes-Benz szerint a gazdasági kilátásokat bizonytalanság jellemezte, de javuló hangulatot tapasztalnak Európában és az amerikai piacon. Kínában azonban óvatosak, ahol erős versenyre számítanak a belépőszintű és az alapmodell-szegmensekben, miközben igyekeznek megvédeni vezető pozíciójukat a csúcskategóriás autómodellek terén. Ola Kaellenius, a cég vezérigazgatója egy konferenciahíváson elmondta, hogy az autógyártó rugalmasan fog eljárni, és a kereslet függvényében fosszilis és elektromos modelleket is kínál majd a fogyasztóknak, de hangsúlyozta, hogy a vállalatnak fel kell vennie a versenyt az elektromos autók piacán Kínában. "Ez egy olyan verseny, amelyen részt kell venni" – tette hozzá Kaellenius.

Az autók légkondicionáló rendszerének rendszeres karbantartása és tisztítása elengedhetetlen az utasok egészségének megőrzése érdekében. Ha a légkondicionáló bekapcsolása után kellemetlen szag terjeng az autóban, az jelzi, hogy gombák, baktériumok és más mikroorganizmusok kerültek a szellőzőnyílásokon keresztül a kocsiba, ami megbetegedéshez vezethet. Az utastéri levegőszűrő kulcsszerepet játszik az autó egészséges belső klímájának fenntartásában, mivel kiszűri a beszívott levegőből a szennyeződéseket, mint például a koromrészecskéket, a pollent, a finom port, a baktériumokat és a penészt. Idővel azonban a szűrő eltömődhet, ami elősegíti a mikroorganizmusok szaporodását. A párologtatók koszossá válása szintén problémát jelenthet, mivel a kondenzációs folyamatok miatt nedves felületeik ideális életfeltételeket biztosítanak a mikroorganizmusok számára. A VDI és a ZDK tanulmánya szerint körülbelül minden harmadik autóban a levegő szennyezett vagy erősen szennyezett. Az ADAC szerint a szűrőt évente egyszer kell cserélni, és a tisztítást, valamint a cserét azonnal el kell végezni, ha a szellőzőnyílásokból kellemetlen szagok áradnak. A párologtató rendszert 50 ezer kilométerenként vagy legkésőbb 3 évente érdemes kitisztítani.