Ingyenessé válhat a Netflix Európában

A Bloomberg információi szerint a Netflix vezetősége fontolóra vette, hogy ingyenes, de reklámokkal tarkított hozzáférést biztosítson az európai és ázsiai felhasználóknak.

A Netflix már régóta keresi a lehetőségeket felhasználói bázisának növelésére. Ebben a folyamatban megszüntették a jelszómegosztást és terveik között szerepel egy olcsóbb, reklámokat tartalmazó előfizetési csomag bevezetése is. Mindkét intézkedés célja a vállalat bevételeinek növelése.

A Bloomberg szerint a cég jelenleg egy újabb stratégiát tesztel: ingyenessé tenné a szolgáltatását az európai és ázsiai piacokon, cserébe a felhasználóknak reklámokat kellene végignézniük. A Netflix már kipróbálta ezt a modellt Kenyában, de a kísérletet 2023 végén befejezték. Jelenleg a vezetőség értékeli a kenyai tapasztalatokat, és még nem hoztak döntést arról, hogy a nagyobb piacokon is bevezessék-e az ingyenes hozzáférést.

Az ingyenes modell bevezetésével a Netflix képes lenne elérni azokat a felhasználókat is, akik nem tudnak előfizetést vállalni, és a reklámbevételek révén jelentősen növelhetné a cég bevételeit. A Bloomberg adatai szerint a Netflix jelenleg évente 0,4 milliárd dollárt keres videós hirdetésekből, míg például a YouTube 13 milliárd dolláros bevételt realizál ezen a területen. A Netflix a streaming-piac egyik vezető szereplője, de a Disney és az Amazon mögött áll a videós hirdetések terén.

A bevételek növelése érdekében a Netflix együttműködési megállapodást kötött a Microsofttal, amelynek keretében a redmondi vállalat több videós hirdetést helyez el a platformon.