A digitális személyazonosság lopása: növekvő aggodalom az interneten

Egyre több vevő érzi úgy, hogy adataik veszélyben vannak az online vásárlás során, ami a kereskedőket is cselekvésre sarkallja. Az EY nemzetközi kutatása szerint a fogyasztók közel kétharmada fél attól, hogy személyazonosságát ellopják, és több mint fele aggódik amiatt, hogy az adataikat megosztó cégek kibertámadás áldozatává válhatnak.

A kereskedők számára kihívást jelent, hogy a vásárlók egyre kevésbé érzik biztonságban az adataikat az elmúlt egy évben. Zala Mihály, az EY Magyarország kibervédelmi üzletágának vezetője kiemelte, hogy a cégvezetők számára prioritást kell élveznie szervezetük információbiztonságának megerősítésének, amit az Európai Unió NIS2 irányelve is támogat, különösen az 50 fő feletti munkavállalói létszámú digitális szolgáltatók esetében.

A válaszadók egy része szeretné, ha a weboldalakon a látogatók adatait gyűjtő sütik eltűnnének, és úgy vélik, hogy az előre megadott személyes adatok, a felhasználók mozgását nyomon követő honlapok, valamint a böngészési és vásárlási előzmények alapján személyre szabott hirdetések rontják a vásárlói élményt.

Palincsár László, az EY Customer & Growth területének vezetője szerint a minőségi adat elengedhetetlen a célcsoportok releváns üzenetekkel és ajánlatokkal való eléréséhez. Ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a vállalatoknak tudatosan kell tájékoztatniuk vevőiket és dolgozóikat arról, hogy mit és miért tesznek az információkkal, és hogyan védik azokat. Azok a vállalatok, amelyek elmulasztják ezt megtenni és nem tudják kielégíteni ügyfeleik igényeit, gyorsan lemaradhatnak a versenyben.