KecsKeméti Mercedes-gyár átalakulása

A kecskeméti Mercedes-gyár átáll két műszakra a berendezések átalakítása miatt, de a jelenlegi 4500 munkahely megmarad, és új gyáregységekbe további több ezer főt vesznek fel – nyilatkozta Jens Bühler, a Mercedes magyarországi ügyvezető igazgatója.

Jens Bühler, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója szerint nem a csökkenő kereslet, hanem az átalakítási munkálatok miatt áll át két műszakra a kecskeméti gyár, és ez nyáron is így lesz. Bühler elmondása alapján a jelenlegi modellek a modellciklusok végéhez közelednek, és az átalakítások az új modellek gyártására való felkészülés részét képezik.

Az igazgató tájékoztatása szerint a gyár jelenlegi 4500 dolgozójának munkahelye biztosított marad, és az új gyáregységekbe további több ezer munkatársat terveznek felvenni. Az új karosszériaüzem és az összeszerelő üzem épületei már szerkezetkészek, külső burkolattal ellátottak, és most zajlik a robotok és a gyártósorok telepítése. A felületkezelő üzem épülete egy átfogó modernizálási folyamaton esik át, míg az akkumulátorbeszerelő üzem épülete is hamarosan szerkezetkész lesz, és a nyár folyamán érkeznek meg az első berendezések.

Bühler hozzátette, hogy a Mercedes-Benz célja, hogy 2039-re szén-dioxid-semleges újautó-flottát hozzon létre, és az évtized végére az újautó-eladások felét az elektromos és hibrid járművek adják. Az átalakulás ütemét a piaci körülmények fogják meghatározni. Az új modellek gyártásának kezdete az évtized közepére várható.

Kecskeméten abban a helyzetben vannak, hogy egy gyártósoron képesek belsőégésű motorral szerelt és tisztán elektromos járműveket is gyártani. A gyár átalakítása során karácsonykor elkezdtek hosszabb leállásokat beiktatni a termelésbe, hogy megfelelő körülményeket teremtsenek a berendezések átalakításához. A két műszakos működés bevezetése is a tervezett átalakítási munkálatok része. Az átállás nem lesz közvetlen hatással a mintegy 4500 saját munkatársuk munkahelyeinek számára, képzésekkel segítik őket az átmeneti időszakban. Az elektromos autók és a plug-in hibridek globális részesedése az új autóeladásainkban az évtized második felében eléri az 50 százalékot.