Xiaomi robbanásszerű belépése az elektromos autók piacára

A Xiaomi dinamikus belépést mutatott az elektromos autók piacán, és az elemzők szerint a Tesla pozíciója sem biztonságban. A kínai vállalat 2026-ra 280 ezer elektromos autó szállítását tervezi, bár a következő három évben elsősorban a kínai piacra összpontosítanak.

A Xiaomi elektromos autója, az SU7 szedán iránti kereslet meghaladta a várakozásokat, ami közelít a vállalat éves szállítási céljához, több mint 70 ezer megrendeléssel április 20-ig, amint azt Lei Jun vezérigazgató elmondta a befektetőknek. A vállalat március végén dobta piacra az SU7-et, ami körülbelül 4000 dollárral kerül kevesebbe, mint a Tesla Model 3.

A Citi elemzői szerint az áttörés akkor következhet be, ha a Xiaomi éves eladásai elérnék a 300-400 ezer darabot. Jelenlegi előrejelzések szerint a Xiaomi idén 100 ezer, jövőre 200 ezer, 2026-ban pedig 280 ezer autót fog szállítani.

Lei Jun kiemelte, hogy a Xiaomi jelentős beruházásokat hajtott végre az elektromos autók területén, célul kitűzve, hogy a világ öt legnagyobb autógyártója közé kerüljenek. Azonban hangsúlyozta, hogy a következő három évben a vállalat a kínai piacra kíván koncentrálni.