A magyarok előnyben a spanyol szupervonat-gyártó megvételére

Hiába kereste a spanyol kormány más befektetőket a Ganz-Mavag Europe 619 millió eurós ajánlata helyett, úgy tűnik, hogy a magyar cég lehet a befutó a Talgo megvásárlására.

A vg.hu szerint a spanyol kormány alternatív befektetőket keresett, de a Ganz-Mavag Europe ajánlata áll a legközelebb a sikerhez. A madridi Cinco Dias információi alapján Óscar Puente közlekedési miniszter és María Jesús Montero pénzügyminiszter nem találtak más iparági befektetőket, akik megfelelnének a magyarok ajánlatának, és továbbra is alternatívát keresnek, azonban eddig egyetlen iparági befektetőt sem sikerült találniuk.

A spanyol kabinet próbálkozásai során csak a CriteriaCaixa mutatott érdeklődést, de ők is csak egy ágazati szakértővel közösen vennének részt a tranzakcióban. A Külföldi Befektetések Tanácsa jelenleg is dolgozik egy jelentésen, amely alapján a kormány három hónapon belül hozhat döntést, miközben céljuk az ágazat védelme.

Több neves gyártó, mint a CAF és a Stadler már visszautasította a spanyol kormány felkérését, az Alstom és a Siemens pedig nem mutatott érdeklődést. A Talgo iránti érdeklődés hiánya meglepő, tekintettel a vállalat növekvő rendeléseire, 2023-ban elért 652 millió eurós bevételére, valamint az 11,5 százalékos EBITDA-margójára és 2 millió eurós nettó nyereségére az utolsó lezárt üzleti évében.

A magyar cég a Talgo termelési kapacitásainak korlátai miatt érdeklődik, mivel saját kihasználatlan kapacitásaikkal képesek lehetnek megoldást nyújtani a növekvő rendelésállomány teljesítésére. A spanyol kormány továbbra is reménykedik az ideális befektető megtalálásában, de egyelőre kérdéses az erőfeszítések eredményessége. Az új tulajdonosnak nem csak új munkaerőbázist kellene biztosítania, hanem a jelentős rendelésállomány kezelésének kihívásaival is szembe kellene néznie.