Globális rendszerleállás érintette a Microsoft eszközeit

A Microsoft és a CrowdStrike közös közleménye szerint egy frissítési hiba miatt világszerte 8,5 millió Windows-eszköz állt le, ami az összes ilyen típusú eszköznek kevesebb mint 1%-át érintette.

A Microsoft a saját blogjában számolt be arról, hogy a CrowdStrike szoftverfrissítése miatt július 19-én globális rendszerleállás következett be, amely 8,5 millió eszközt érintett, köztük légitársaságokat, bankokat és médiacégeket. A vállalat szerint ez az összes Windows-számítógép kevesebb mint egy százalékát jelenti.

A CrowdStrike amerikai kiberbiztonsági cég Falcon antivírus programjának frissítése okozta az összeomlást, amely a Windows operációs rendszerekkel ütközött. A hiba következtében "kék képernyő" jelent meg azokon a PC-ken, amelyekre telepítve volt a biztonsági szoftver.

A Microsoft hozzátette, hogy a CrowdStrike segített egy skálázható megoldás kidolgozásában, amely a Microsoft Azure infrastruktúráját használja a javítás felgyorsításában. Ebben az Amazon Web Services és a Google Cloud Platform is részt vett.

A rendszerleállás a Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat is érintette, de a vállalat honlapján azt közölte, hogy a hibaelhárítási műveletek befejeződtek, és az érintett alkalmazások és szolgáltások helyreálltak.

A pénteki leállás során több bank, légitársaság és médiacég rendszerei is leálltak, többek között az American Airlines, a Delta Airlines, a United Airlines és az Allegiant Air járatai is földre kényszerültek. A CrowdStrike szerint nem biztonsági incidens vagy kibertámadás áll a hiba mögött, a problémát azonosították, megoldást találtak rá, és a javítás már folyamatban van.

: Microsoft blogbejegyzés : Microsoft közlemény : Microsoft blogbejegyzés a globális informatikai hibáról