Globális IT-zavar okoz fennakadásokat a légi közlekedésben

A Wizzair rendszere összeomlott, ami globális IT-kaoszt okozott a légi közlekedésben. A Budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren késések és fennakadások tapasztalhatók, mivel több légitársaság bejelentkezési rendszere nem működik.

A repülőtéri hangulat a problémák ellenére nyugodt marad. Az utasokat manuálisan dolgozzák fel, ami lassabb beszállást eredményez. A Wizzair azt javasolja az utasoknak, hogy legalább 3 órával a járatuk indulása előtt érkezzenek meg a repülőtérre. Az légitársaság weboldala és alkalmazása ideiglenesen nem elérhető, ez idő alatt ingyenes bejelentkezést kínálnak a repülőtéren.

Ezrek gépek késnek vagy törölve lettek egy globális leállás miatt, amit az amerikai CrowdStrike kiberbiztonsági cég okozott. A probléma, amely több szektort érint, beleértve a bankokat, légitársaságokat, média cégeket és egészségügyi szolgáltatásokat, jelentős zavarokat okozott világszerte. Olyan televíziós csatornák, mint az ABC és a Sky News nem tudtak adást sugározni, Németországban életmentő műtéteket kellett felfüggeszteni. Az Egyesült Államokban a 911-es sürgősségi vonalak elérhetetlenné váltak, és az üzletek pénztárgépei megálltak. A légiipar súlyosan érintett, több mint 1000 járatot töröltek és 2000-nél is többet késleltettek a magyar idő szerint délután 2:30-ig a FlightAware adatai szerint.

A Ferenc Liszt Nemzetközi Repülőtéren káosz uralkodik egy globális IT-hiba miatt, amely a poggyászkezelő rendszert is érinti. Az utasok nem tudják manuálisan leadni a csomagjaikat. Egyre növekvő tömeg alakul ki a repülőtéren, az emberek a meleg miatt az ajtókban állnak. Az ilyen légitársaságok, mint a Wizzair is érintettek a problémában, amit a Microsoft Azure szolgáltatásának világszerte tapasztalt leállása okozott. A poggyászkezelést manuálisan végzik, ami több költséghatékony légitársaságot is érint.