Az idősebbek életét is megváltoztathatja a mesterséges intelligencia

Az OpenAI által nemrégiben bemutatott ChatGPT 4.0 Omni (4o) mesterséges intelligencia modell új lehetőségeket nyit meg az idősebb korosztály számára is, a PROGmasters társ-ügyvezetője, Filep Szabolcs szerint.

Az okos technológiák piacának legújabb fejlesztése, a ChatGPT 4o, írásban, hangon és videón keresztül is képes valós időben kommunikálni. Filep Szabolcs, a PROGmasters alapítója és társ-ügyvezetője szerint a mesterséges intelligencia hosszú távon megkönnyítheti az idősebbek számára a kütyükkel való interakciót, hiszen képes értelmezni az emberi beszédet és felismerni a környezetet az okostelefonok kameráján keresztül.

A mesterséges intelligencia azonban nem csak előnyökkel jár, hanem bizonyos kockázatokat is hordoz. Filep Szabolcs kiemelte, hogy a csalók is használhatják ezt a technológiát információgyűjtésre, emberi hangon szövegek felolvasására, és könnyebben elfedhetik valódi kilétüket, így nagyobb számban és olcsóbban követhetnek el csalási kísérleteket.

A virtuális ügyintézés terén a ChatGPT 4o jelentős előrelépést jelenthet, bár a jelenlegi automatikus ügyfélszolgálatok még nem tökéletesek a szövegértésben és megbízhatóságban, így néha félrevezethetik az ügyfelet.

Az OpenAI fejlesztései nem állnak meg a szövegalapú kommunikációnál. A cég Sora nevű videógeneráló eszközével már képesek fotorealisztikus videókat létrehozni egyszerű szöveges bemenetekből. Ezt a technológiát alkalmazták a Toys "R" Us reklám filmjének elkészítésében is, amelyben a játékbolt játékai és a márka megálmodója, Charles Lazarus, valamint kabalafigurájuk, Geoffrey a zsiráf is megjelenik. A reklámot nagyjából 80-85 százalékban az AI készítette, csupán némi utómunkával egészítették ki.

Végül Filep Szabolcs megjegyezte, hogy valószínűleg hamarosan az idősebb generáció tagjai is használni fogják a programot a telefonjukon, mivel a virtuális asszisztensek már most is csökkentik a billentyűzet vagy érintő kijelző használatának szükségességét, ami különösen hasznos lehet azok számára, akik nem rendelkeznek gyors gépírási készséggel. Az AI által készített reklámok megjelenése pedig felveti a kérdést, hogy vajon egy egész szakma fog-e kihalni a mesterséges intelligencia térhódításával.