A mesterséges intelligencia terjedése a magyar vállalatok körében

A magyar vállalatok közel kétharmada már használja, vagy aktívan dolgozik a mesterséges intelligencia (MI) bevezetésén, azonban a cégek közel egyharmada még nem foglalkozott érdemben a technológiával. A felső 20% példáját érdemes követni, mivel a mesterséges intelligencia alkalmazása jelentős versenyelőnyt jelenthet számukra.

Az EY által végzett nemzetközi kutatás, amely 53 országban, köztük Magyarországon 5464 munkavállaló és igazgatósági tag bevonásával készült, rámutatott, hogy a magyar cégek 20 százaléka már aktívan alkalmaz MI eszközöket, és további 18 százalék tervezi bevezetni az MI-alapú megoldásokat a következő két éven belül.

A jelentés szerint a magyar vállalatok 29 százaléka még nem kezdett el foglalkozni a mesterséges intelligencia kérdésével, ami jelentős szakadékot eredményezhet a vállalatok között. Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel kapcsolatos szolgáltatásait vezető partnere szerint a mesterséges intelligencia alkalmazása óriási potenciált jelent a hazai cégek számára, és azok a vállalatok, amelyek még nem dolgozták ki az MI-stratégiájukat, nagy lemaradásba kerülhetnek.

A kutatás kiemelte, hogy a mesterséges intelligencia bevezetését nem szabad elkapkodni, figyelembe kell venni az etikai szempontokat, mint például a magánélet védelmét, az adatbiztonságot és a diszkrimináció megelőzését. A fejlesztéseknek meg kell felelniük az etikai irányelveknek és a változó jogszabályoknak is.

A vállalatok többsége már elkezdte, vagy tervezi az MI-megoldások ellenőrzését, a felsővezetők bevonását, útmutatók kidolgozását az alkalmazottak számára, és szabályok bevezetését az adatvédelmi kockázatok enyhítésére. Az etikus használat irányelveinek meghatározása is már elkészült, vagy egyeztetés alatt áll a válaszadók közel kétharmadánál.