Az oktatási rendszer átalakításának szükségessége az MI korszakában

Balogh Petya, a Cápák között című műsor befektetője szerint a mesterséges intelligencia korszakának hajnalán az oktatási rendszernek jelentősen újra kell gondolnia céljait és eszközrendszerét. A Pénzcentrumnak adott interjúban elmondta, hogy a mesterséges intelligencia ismerete fontosabbá vált a lexikális tudásnál, és ezt be kellene emelni a tananyagba.

Az üzletember úgy véli, hogy a vállalkozói szerepkör megítélése javult az elmúlt években, és közös érdekünk, hogy ezt a pályát megbecsülés övezze. Balogh Petya szerint a világ fejlődése nagyban függ a vállalkozók munkájától, akik kockázatot vállalnak, befektetnek, új dolgokat találnak ki és valósítanak meg.

A mai oktatási rendszer azonban nem készíti fel a fiatalokat a vállalkozói létre, vagy általában az életre, bár lassan alakulnak az első programok ezen a téren. Balogh Petya hangsúlyozza, hogy a sikeres karrierhez már nem a lexikális tudás, hanem a kreatív és hatékony problémamegoldás, a kritikus gondolkodás, valamint a kommunikáció és kooperáció a gépekkel és emberekkel egyaránt szükséges. Jelenleg azonban az iskolákban tiltják az internet, az okos eszközök és az mesterséges intelligencia használatát, ami ellentétes a munka világának elvárásaival.

Ha döntéshozói pozícióban lenne, Balogh Petya három területet emelne be a tananyagba, amelyeket jelenleg nem tanítanak, de létfontosságúak lehetnek a jövőben:

  1. Digitális skillek: A diákoknak mesterséges intelligenciával kellene megoldaniuk a feladatokat és a házi feladatokat.
  2. Kooperáció: Az együttműködés fontosságát hangsúlyozná, hiszen az életben csapatban kell nyerni.
  3. Kritikus gondolkodás: A kíváncsiság és a többféle jó válasz elfogadásának tanítását tartaná fontosnak.