Call center-ipar: Száz új munkahely Nyíregyházán

Az eSense Nyrt. leányvállalata, a CallComm Zrt. több mint száz új munkahelyet hozott létre Nyíregyházán, miután elnyerte a HIPA 300 millió forintos támogatását. A vállalat a támogatást munkahelyteremtésre és -megőrzésre, valamint képzési programok megvalósítására használta fel.

A CallComm Zrt. call centere az egyetem nyíregyházi campusára költözött, ahol Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter végzett átadót. A beruházás eredményeként az eSense-cégcsoport munkavállalóinak száma meghaladja a 650 főt Budapesten, Nyíregyházán és Miskolcon.

Varga Gábor vezérigazgató szerint a cégcsoportnál további dinamikus bővülés várható az év végéig, és hangsúlyozta a munkavállalói elégedettség fontosságát a vállalat sikerében. Kiemelte, hogy a cégcsoport célja, hogy a munkavállalók kellemes környezetben, támogató légkörben dolgozzanak, és a képzéseknek köszönhetően folyamatosan fejlődhessenek.

Az eSense Nyrt. fő tevékenysége a call center szolgáltatások, mint telefonos értékesítés, ügyfélszolgálatok, diszpécserközpontok és információs vonalak kialakítása és üzemeltetése, valamint tanácsadás és munkaerő-kölcsönzés. Emellett felnőttképzési szolgáltatásokat is nyújtanak.

Szijjártó Péter szerint a vidéki nagyvárosok egyre inkább felzárkóznak a korábban Budapest-orientált iparágban, és a szektorban foglalkoztatottak negyedét már a fővároson kívüli munkavállalók teszik ki. A cég beruházása jelentős a hazai gazdaság szempontjából, mert lehetőséget nyújt a tehetséges, nyelveket beszélő, egyetemet végzett fiataloknak a munkaerőpiacra lépésre.

A call center szektor közel százezer embernek ad munkát Magyarországon, az átlagéletkor 33 év, és a foglalkoztatottak 82%-a felsőfokú végzettséggel rendelkezik.

Az eSense két évvel ezelőtt lépett a tőzsdére, és Magyarország eddig egyetlen tőzsdén jegyzett call centeres cége. Varga Gábor szerint a vállalat 2023-ban intenzív növekedést ért el, és az idei évben a legjobb pénzügyi eredményre számítanak. A növekedés és az eredményesség a munkavállalók teljesítményével és a cégcsoport által megvalósított informatikai és technológiai fejlesztésekkel is köszönhető.