Stellantis: Lengyelországban indul a kínai Leapmotor autók gyártása

A Stellantis autóipari vállalat bejelentette, hogy a kínai elektromosautó-importra kivetett uniós vámok hatálybalépése előtt Lengyelországban kezdi meg a Leapmotor márkájú autók gyártását, így elkerülve a magas tarifákat.

A Stellantis csoport gyors választ adott az uniós piacra július 4-én életbe lépő elektromosautó-import vámokra, amelyek a kínai gyártmányú autókra vonatkoznak. A vállalat a lengyelországi Tychy városában helyezte el a gyártást, amely lehetővé teszi számukra, hogy elkerüljék a kínai Leapmotor autókra kivetett büntetővámokat.

A Stellantis nemrégiben 21 százalékos részesedést szerzett a Zejang székhelyű Leapmotorban, majd létrehozta a Leapmotor Internationalt, amelynek 51 százalékát birtokolja, így kizárólagos jogokkal rendelkezik a Leapmotor termékek gyártására és értékesítésére Kínán kívül.

Az uniós vámok emelkedése miatt a Leapmotor autók importálása gazdaságtalanná vált, mivel a rájuk kivetett tarifák 31 százalékosak lettek volna. Ennek következtében a Stellantis gyorsan módosította stratégiáját és a Tychyben található gyárban kezdte meg a gyártást.

A T03 modell, amely egy városi kisautó, lényegében félkészen érkezik Lengyelországba, ami lehetővé teszi a gyors gyártásindítást. A Jeffries befektetési bank elemzése szerint a lengyelországi gyártás költségei autónként 400-500 euró között mozognak, ami hasonlatos a kínai gyártási költségekhez és jelentősen alacsonyabb, mint amennyibe Olaszországban kerülne.

A Leapmotor T03 75 lóerős motorral és 36,5 kilowattóra kapacitású akkumulátorral rendelkezik, amellyel körülbelül 200 kilométert lehet megtenni egyetlen töltéssel. Az európai értékesítés 2022 szeptemberében kezdődik, és a tervek szerint az év végére a értékesítési hálózat eléri a 200 értékesítési pontot. A vállalat célja, hogy 2027-ig legalább hat különböző modellt dobjon piacra.

A T03 modell a Dongfeng által gyártott Dacia Spring kisautóval fog versenyezni, amely 2021-ben a tizedik legkelendőbb teljesen elektromos autó volt Európában.