Kocsmaforradalom készül a nyáron: máshogy csúszik a sör

Idén nyáron a Heineken nagyszabású bárprojektet indít a brit sör- és pubkultúra fellegvárában, amely keretében új kocsmák nyílnak, és meglévő helyek újulnak meg.

A Heineken több száz brit kocsmát újít fel, illetve hoz létre újra, reagálva arra, hogy az Egyesült Királyságban enyhült a megélhetési nyomás, és így egyre többen térnek vissza a kocsmákba. A sörgyártó cég bejelentette, hogy a korábban bezárt Star Pubs and Bars üzletágának mintegy 62 kocsmáját tervezi újra megnyitni, valamint több száz további vendéglátóhelyet is felújít.

A felújítási projekt összköltsége várhatóan 39 millió font (45,5 millió euró) lesz, és 612 kocsmát érint, miközben több mint 1000 új munkahelyet hoz létre. A Heineken elsősorban a külvárosi vendéglátó-ipari egységeket célozza meg a felújításokkal, amelyek a járvány előtt alacsonyabb forgalmat bonyolítottak.

A Heineken szerint a felújítások célja, hogy a külvárosi területeken található „fáradt” kis brit kocsmákat prémium kategóriás helyiségekké alakítsák át.

Az Egyesült Királyság bárjai a pandémia alatt sokat szenvedtek, sokan bezártak, majd a megélhetési költségek és az energiaárak emelkedése miatt csökkent a kereslet. Az alkoholos italok, mint például a gin, a vodka, a bor és a sherry adójának tavalyi emelkedése szintén csökkentette a kocsmák haszonkulcsát, de a sörre vonatkozó adókedvezmények enyhítették a veszteségeket.

A Heineken megújítási programja arra is törekszik, hogy növelje a kocsmák kihasználtságát, és olyan bárokat kínáljon, amelyek jobban megfelelnek a járvány utáni megváltozott fogyasztói igényeknek.