Német csoda: négy év után újra a legszebb arcát mutatja az ország

Hajszálra van attól Németország, hogy a beutaztató turizmusa teljes egészében felépüljön a pandémia okozta válságból. A nemzetközi vendégforgalom visszatérése tudatos munka eredménye, amihez a tematikus kampányok éppúgy nagyban hozzájárultak, mint a fenntarthatóság és a biztonság.

Németország turizmusa erőteljes fellendülést ért el tavaly, és versenyképes maradt, miután megőrizte pozícióját az európaiak kedvenc úti céljai között. Petra Hedorfer, a Német Turisztikai Hivatal (DZT) igazgatótanácsi elnöke Chemnitzben, az ország legnagyobb beutaztató szakmai vásárán, a jubileumi 50. GTM Germany Travel Marton ismertette, hogy a Covid-válság előtti 2019-es csúcsévhez képest 90 százalékos felépülésről beszélhet a szövetségi köztársaság idegenforgalma, amihez Európa 93, a tengerentúli piacok pedig 81 százalékos mértékben járultak hozzá.

Comeback német módra

A pandémia előtti rekordok esztendejét 90 millió nemzetközi vendégéjszaka és 66 milliárd eurós árbevétel jelentette, ehhez képest az elmúlt évben már újra 80,9 millió vendégéjszakát regisztráltak, a forgalom pedig át is törte a korábbi plafonértéket 70,3 milliárd euróval. Petra Hedorfer idei részeredményekkel a 2024-es pozitív évkezdést is alátámasztotta: február végéig 9,4 millió nemzetközi vendégéjszakát jelentettek a legalább tíz ággyal rendelkező szálláshelyek, ami 7,8 százalékkal felülmúlja a múlt évi bázist.

Covid-válság előtti rekordok is megdőltek

Chemnitzben, amely jövőre Európa Kulturális Fővárosa lesz, megtudtuk, hogy a legnagyobb küldőpiac, Hollandia már 98 százalékban hozza a világjárvány előtti számokat, míg Svájc és Nagy Britannia is 95, illetve 94 százalékban mutatja a legszebb arcát. Szlovákia már a pandémiát megelőző rekordok felett jár 27 százalékkal, Lengyelország és Románia is plusz 20 százalékot tud felmutatni 2019-hez képest. A magyarok tavaly 733 638 vendégéjszakát töltöttek Németországban, ami 21,7 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi szintet.

Sokszínű az utazási paletta

A szövetségi köztársaság továbbra is a földrész első számú fellegvára az üzleti utazásoknak, ám ezzel is csak 20 százalékos szelete a tortának, míg 21 százalékos súllyal bír a rokonok, barátok meglátogatása, a fennmaradó 59 százalék viszont az üdüléseké, azon belül is a hosszabb időtartamú, legalább 4 napos vakációké. A nyaralások preferált típusai közé tartozik a gazdag kulturális örökség, a kiváló közlekedési infrastruktúra, a változatos tájkép, a grandiózus események és fesztiválok, valamint a kulináris élvezetek. A zöldturizmusnak is kiemelt szerepe van, előnyben részesítve mindent, ami bio, öko, fenntartható.

Foci Eb, Fredrich, Berlini fal, Chemnitz

Az érdeklődés fenntartásában nagy hangsúlyos a szerepe különböző tematikus kampányoknak is, mint például Caspar David Friedrich német festő születésének 250. évfordulója, Chemnitz, mint 2025-ben Európa Kulturális Fővárosa, a berlini fal leomlásának 35. évfordulója, mindenekelőtt pedig a németországi labdarúgó Európa-bajnokság. A június 14-i müncheni nyitómérkőzés és a július 14-i berlini finálé közti egy hónapnak a remélt futballsikeren túl azzal a céllal vág neki Németország, hogy megmutassa, hogy barátságos, nyitott, befogadó, egy multikulturális desztináció.