Európai szállodapiac bővítési tervei

Több nagy nemzetközi szállodalánc is nagyszabású terjeszkedési tervet hirdetett meg Európában, válaszul a pandémia utáni utazási boomra, többek között az InterContinental Hotels Group és a Marriott is több száz szállodát integrálna márkáiba - jelentette a Financial Times.

Az InterContinental Hotels Group és a Marriott is ambiciózus terveket készített arra, hogy több száz új egységet adjon hozzá meglévő európai szállodaállományukhoz, kihasználva az utazási igények növekedésében rejlő lehetőségeket. Az InterContinental Hotels Group egy 30 éves franchise-megállapodást kötött a Novum Hospitalityvel, amelynek célja, hogy 2028-ig több mint kétszázra növelje németországi portfólióját. A Marriott pedig bejelentette, hogy 2026 végéig további száz szállodát kíván hozzáadni kínálatához több országban, beleértve az Egyesült Királyságot és Spanyolországot.

A szállodaláncok számára Európa magas építési költségei és a független szállodák nagy száma miatt előnyösebb a meglévő épületek átalakítása és átnevezése, mint újak építése. A Hilton és más csoportok szerint a kisebb tulajdonosok számára előnyös lehet egy nagyobb márkacsaládhoz csatlakozni franchise-megállapodások keretében, mivel így tudják hosszú távon fenntartani piaci pozíciójukat.