Az Opel eddigi legnagyobb dobása: az új Grandland

Az Opel bemutatta a vadonatúj Grandland modellt, amely az előző változatnál közel 20 centiméterrel hosszabb, és akár 700 kilométeres hatótávval rendelkező elektromos verzióval is elérhető lesz.

Az Opel Grandland új generációja a Stellantis csoporton belül új életet lehelhet a német márkába. A gyártók nagy reményeket fűznek a modell sikeréhez, amely a már piacra került Frontera modell mellett érkezik.

A Németországban tervezett és gyártott Grandland 4,65 méter hosszú SUV, amely belsőégésű motoros, plugin hibrid és tisztán elektromos változatban is kapható lesz. Az előző modellnél 17 centiméterrel hosszabbra nőtt, és az elsőként STLA-Medium platformra épülő Opelként kerül piacra.

A Peugeot 3008-as modell a Grandland legközelebbi rokona, bár a két autó karaktere jelentősen eltér egymástól. Az új Grandland dizájnjában a Vizor designelemek dominálnak, és az autó világító emblémával, valamint több mint 50 ezer pixelből álló fényszórókkal büszkélkedhet.

A jármű műszerfalán egy 16 colos érintőkijelző található, amely enyhén a sofőr felé fordítva helyezkedik el. Az AGR minősítésű ülések és a 550-1641 liter közötti csomagtér is kiemelkedő jellemzői a modellnek. A belső tér sokoldalúságára is nagy hangsúlyt fektettek, összesen 35 liter belső pakolóhely található, többek között a Pixel Box nevű megvilágított áttetsző üveg és szövet borítású konzol, amely vezeték nélküli okostelefon-töltőként is funkcionál.

Az alapmodell egy 136 lóerős, 1,2 literes 3 hengeres turbós benzinmotorral és lágyhibrid technológiával érkezik, míg a plugin hibrid változat 85 kilométeres elektromos hatótávot ígér. A tisztán elektromos hajtásláncú Grandland két verziója 525, illetve 700 kilométeres hatótávval rendelkezik, és a nagyobb akkumulátor 98 kWh kapacitású, amely ideális esetben 26 perc alatt 10-ről 80 százalékra tölthető fel.

A hivatalos árak még nem ismertek, de német lapértesülések szerint a lágyhibrid verzió 38 000 eurós (kb. 15 millió forint), az elektromos változat pedig 45 000 eurós (kb. 17,7 millió forint) kezdőárral kerülhet piacra. A Grandland hibrid változata 48 V-os hibrid rendszerével nyújt kisebb fogyasztást, míg a 278 centis tengelytávolság és a meredek csomagtérajtó garancia az utastér és a csomagtartó tágasságára. A hátsó ülések 40:20:40 arányban lehajthatóak, így a csomagtér 1641 literesre bővíthető.