Gloster növekedési rekordokat döntött 2023-ban

A Gloster Csoport 2023-ban jelentős növekedést ért el, a korrigált nettó árbevétele 75 százalékkal, 10,3 milliárd forintra emelkedett, míg a külföldi értékesítésből származó bevétel 130 százalékkal, 4,6 milliárd forintra nőtt.

A vállalat belföldi értékesítése is jelentős, 46 százalékos növekedést mutatott, 3,9 milliárd forintot érve el, de a külföldi értékesítés még ennél is nagyobb mértékben, 130 százalékkal bővült, így a teljes árbevétel 45 százalékát adta. A Gloster történetének legnagyobb akvizíciójával, a P92 IT Solutions Kft. felvásárlásával tovább erősítette piaci pozícióját, amelynek eredményeként a vállalat jelentős növekedést mutatott az időarányos számaival korrigált beszámolóban.

A cégcsoport nemcsak a korábban kitűzött céljait teljesítette, hanem túl is szárnyalta azokat, különösen az export árbevétel arányát tekintve, amely már most magasabb a hosszú távú stratégiában megfogalmazott 30-40 százalékos célértéknél. A rendszeres árbevétel aránya is 63 százalékkal, 6,3 milliárd forintra emelkedett, ami a hosszútávú, megújuló szerződésekből származó bevételek arányát 61,1 százalékra növelte.

A Gloster EBITDA-ja is jelentősen, 29 százalékkal nőtt az előző évhez képest, elérve a 976 millió forintot, ami az IFRS szerinti EBITDA 730 millió forintos értékénél is magasabb. A vállalat növekedését azonban az akvizíciók integrációjával, az IFRS átállással és a tőzsdei kategóriaváltás előkészítésével kapcsolatos egyszeri kiadások csökkentették.

A Nemzetközi szoftverfejlesztés üzletág nettó árbevétele a legutóbbi akvizíciót is beleszámítva 137 százalékkal bővült, ami jelentősen javítja a cégcsoport profitabilitását. A Rendszerintegrációs üzletág 56 százalékos, míg a Gloster Cloud üzletág 19 százalékos növekedést ért el.

A P92 akvizíciójával a Gloster létszáma is nőtt, az év végén a cégcsoportban dolgozók száma 274 főre emelkedett. Szekeres Viktor, a Gloster igazgatóságának elnöke kiemelte a csapat kiemelkedő teljesítményét a nehéz év ellenére, és hangsúlyozta a befektetők számára a növekedési potenciált.

A Gloster a jövőben is folytatja a növekedési stratégiáját, a Gloster Level Up program keretében évi 200 millió forint megtakarítást terveznek, és a külföldi piacok, köztük a DACH régió, az USA, az Egyesült Királyság és Skandinávia felé kívánnak nyitni. Az árfolyam azonban stagnál, és az év eleje óta 4,2 százalékos esést mutat.