A GVH vizsgálja a City Taxi megtévesztő reklámjait
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet ellen, mivel a vállalkozás reklámjaiban valószínűleg megtévesztő állításokat tett.
A GVH közleménye szerint a City Taxi a "magyar" jelzőt többlettartalom nélkül használta, ami megtévesztheti a fogyasztókat a vállalkozás lényeges jellemzőivel kapcsolatban. Emellett a taxis cég azt a benyomást keltette, hogy az általuk alkalmazott "árgarancia" egyedülálló és önkéntes alapon nyújtott szolgáltatás, holott ezt jogszabályi előírások alapján kell biztosítaniuk.
A GVH kiemelte, hogy a City Taxi országos rádióadón keresztül is terjesztette ezeket a kereskedelmi gyakorlatokat, ami súlyosbító körülményként értékelhető.
A versenyhivatal hangsúlyozza, hogy jelenleg csak vizsgálatról van szó, amely alapesetben három hónapig tarthat, de szükség esetén kétszer két hónappal meghosszabbítható. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette.