A január eleji háromnapos sztrájk után most dupla hosszúságú munkabeszüntetést tartanak a német mozdonyvezetők. Keddtől hatnapos leállást hirdettek, de tegnap estétől még csak a DB Cargo, vagyis a teherfuvarozás alkalmazottai nem vették fel a munkát, szerda hajnaltól viszont a Deutsche Bahnon is leállt az utasforgalom. 

A mozdonyvezetők sztrájkja január 29-én, hétfőn 18 óráig tarthat, ha addig nem történik előrelépés. A szakszervezetek béremelést és négynapos munkahetet követelnek.

A munkabeszüntetés ismét érinti a magyarországi járatokat:

  • a Budapest és Stuttgart között közvetlen kocsikat továbbító Kálmán Imre EuroNight,
  • a Budapest–Bécs–Salzburg–München útvonalon közlekedő Railjet xpress,
  • a Budapestet Berlinnel összekötő Metropol EuroNight,
  • valamint a Budapest és Hamburg között járó Hungária EuroCity vonatokat.

A menetrendi változásokról a MÁV honlapján lehet tájékozódni. A magyar vasúttársaság közlése szerint a sztrájk időszakára megváltott, Németországot érintő utazásra szóló menetjegyek és helyfoglalások díjmentesen visszaválhatók, vagy a munkabeszüntetés után február 5-ig a jegyen feltüntetett viszonylatban felhasználhatók. Ha új jegy vásárlásakor csak drágább érhető el, akkor a két jegy ára közötti különbözetre az utas méltányossági kérelmet nyújthat be az ügyfélszolgálathoz. 

Ráadásul nemcsak a német vasutasok kezdtek tiltakozó akcióba, hanem a kormányzati megszorítások miatt a gazdák is folytatják útblokádjukat

Nem hagyjuk, hogy a kormány elvegye tőlünk a mezőgazdasági járművek üzemanyagára eddig kapott adókedvezményt

– hangsúlyozta Joachim Rukwied, a Német Gazdaszövetség elnöke.

Az elemzők figyelmeztetnek, hogy komoly ellátási gondok keletkezhetnek, mert a közlekedési nehézségek miatt a nyersanyagok, üzemanyagok, sőt a rövid lejáratú élelmiszerek is csak késve, vagy egyáltalán nem érkeznek meg rendeltetési helyükre.

Fotó: MTI/AP/Michael Probst