Vitézy Dávid tervei Budapest közlekedésének átalakítására

Vitézy Dávid, a leendő főpolgármesteri poszt jelöltje, számos változtatást tervez Budapest közlekedési rendszerében, többek között új villamosvonalakat, a közösségi közlekedési eszközök elektromosra cserélését és a közparkok fejlesztését.

Vitézy Dávid a Totalcar magazinnak adott interjújában beszélt arról, hogy 200 fős BKK-rendészettel kezdené meg főpolgármesteri pályafutását, célul tűzve ki a közösségi közlekedésben előforduló vészhelyzetek megszüntetését. A biciklisávok újratervezése és a közlekedési helyzetek javítása is terítéken van, valamint öt új villamosvonal létrehozását, a HÉV-szerelvények cseréjét és a pályák felújítását is szorgalmazza, amelyeket a kormány támogatásával kíván megvalósítani.

Vitézy hangsúlyozta, hogy programja nem azon a feltételezésen alapul, hogy Lázár János marad a közlekedési miniszter. A buszsávok bővítését és a Hungária körúton belül közlekedő járművek elektromosra cserélését is tervezi, ami a buszflotta mintegy harmadát érintené. A pesti rakpart sétányát Újpesttől a Boráros térig szeretné rendbe tenni, és a csepeli közparkot is fejlesztené, ahol az új Vidámparkot helyeznék el, és ami egyben a parti útvonal egyik fontos állomása is lenne.

A jelölt további tervei között szerepel a szállodahajók eltávolítása a belvárosból, a metróbővítés helyett a gyorsvillamosok és az elővárosi kötött pályás közlekedés fejlesztése. Éjszakai metrószolgáltatást és a főbb buszvonalakon éjjel-nappali közlekedést is bevezetne péntekenként és szombatokon. A parkolási rendszer egységesítését és digitalizálását is tervezi, a BKK felügyelete alá helyezve azt átlátható módon. Emellett öt év alatt 350 kilométernyi útburkolatot újítana fel, ami tízszerese a jelenlegi aránynak.

Vitézy Dávid záró megjegyzéseként kiemelte, hogy a Bubi közbringás rendszert a külvárosokig terjesztené ki.