Szerdán hajnalban megkezdődött az eddigi leghosszabb mozdonyvezetősztrájk Németországban. Péntekig az országban szinte teljesen leállhat a vasúti forgalom, és egyelőre nem látszik a bérvita rendezése.

A szakszervezet a heti munkaidő csökkentését akarja elérni 38-ról 35 órára, emellett 555 euró béremelésre is igényt tart. Ráadásul a mozdonyvezetők egyszeri 3000 euró prémium kifizetését is követelik a vasúttársaságoktól.

A Deutsche Bahn jelezte, hogy a kevés megmaradó járaton hosszabb vonatokat indítanak, hogy minél több utast el tudjanak szállítani.

A mozdonyvezetők sztrájkja több millió embert érint majd 

– jósolja a DB. 

Ezek között ott vagyunk mi, magyarok is. A MÁV közlése szerint a munkabeszüntetés érinti a Budapest és Stuttgart között közvetlen kocsikat továbbító Kálmán Imre EuroNight, a Budapest–Bécs–Salzburg–München útvonalon közlekedő railjet xpress, a Budapestet Berlinnel összekötő Metropol EuroNight, valamint a Budapest és Hamburg között járó Hungária EuroCity vonatokat.

A január 8-ig, a sztrájk időszakára megváltott Németországot érintő utazásra szóló menetjegyek és helyfoglalások díjmentesen visszaválhatók, vagy január 19-ig a jegyen feltüntetett viszonylatban felhasználhatók. Ha új jegy vásárlásakor csak drágább érhető el, akkor a két jegy ára közötti különbözetre az utas méltányossági kérelmet nyújthat be az ügyfélszolgálathoz. 

Könnyen lehet, hogy ez lesz minden idők egyik legsúlyosabb sztrájkja Németországban.

Ugyanis nemcsak a vasutasok kezdtek munkabeszüntetésbe, hanem a kormányzati megszorítások miatt a gazdák, a kamionsofőrök, a közlekedés más ágazataiban és a kereskedelemben dolgozók is tiltakozó akcióba kezdtek: megindultak Berlin felé, hogy aztán január 15-én a Brandenburgi kapunál csúcsosodjon ki az akció.

Az egyik legnagyobb német lap, a Focus részletesen elemzi, milyen extrém viszonyokra kell felkészülni az ellátás akadozása miatt. 

Ha tartósan nem érkezik alapanyag, akkor január végéig, de akár február elejéig is hiány várható a német boltokban a rövid szavatossági idejű élelmiszerekből.

A logisztikai lánc megszakadása miatt átmeneti üzemanyaghiány is felléphet, ezért arra biztatják a járművezetőket, hogy még azelőtt tankolják tele autóikat.

Fotó: Deutsche Bahn