Új jegyautomaták tesztelése Budapesten

Két modern, nagy kijelzős jegy- és bérletautomatát próbálhatnak ki a budapestiek a Deák Ferenc téri és az Oktogon metróállomásoknál, amelyek a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közbeszerzési eljárásának előkészítéséhez szolgálnak tapasztalatokkal.

A BKK a Deák Ferenc téri és az Oktogon metróállomásoknál helyezett ki két új jegy- és bérletautomatát, amelyeket a közlekedési társaság a jövőbeli közbeszerzési eljárás előkészítésére használ fel tapasztalatszerzés céljából. A társaság a két korszerű automata működtetésével gyűjtött információkat kívánja felhasználni a teljes automatahálózat korszerűsítésére és üzemeltetésére.

A BKK emellett három korábban felújított jegy- és bérletautomatát is tesztel, hogy értékelje azok működését és az ügyfelek visszajelzéseit. A részleges frissítés célja, hogy a BKK információkat szerezzen a majdnem tízéves géppark megújításának legoptimálisabb lehetőségeiről.

A közlemény szerint a BudapestGO alkalmazás és a digitális termékek népszerűsége növekszik, ami miatt a jegy- és bérletautomatáknál keletkező menetdíjbevételek aránya csökkent a korábbi mintegy 70 százalékról 50 százalékra. A bankkártyás fizetések aránya az automatás vásárlásoknál emelkedett, négy év alatt 50 százalékról 70 százalék fölé nőtt, és 2023-ban már a 80 százalékot is meghaladta. A BKK ezeket a trendeket figyelembe véve törekszik az automatahálózat folyamatos fejlesztésére, készpénzmentesítésére és újabb digitális értékesítési módok tesztelésére.