Korábban az volt az ígéret, hogy a forgalmi adatok alapján döntenek majd arról, vissza kell-e hozni a vonatokat. A Közlekedő Tömeg novemberben mutatta be a számokat arról, hogy a tíz vonal közül kilencen visszaesett az utasszám, amióta buszra váltottak, átlagosan 30 százalékkal kevesebb jegyet adtak el – írta meg a Magyar Hang. A MÁV-Volánbusz ezt a kritikát azzal intézte el, hogy valójában nem is csökkent az utasszám, mert sokan a vonathelyettesítő busz helyett a menetrend szerinti buszra ültek át. Azt nem tudni, hogy ez valóban így történt-e.

A december 10-én életbe lépő új menetrend alapján a tíz vonalból ötnél csak napi egy pár vonathelyettesítő busz fog járni, a többi helyett a Volán menetrendszerinti járatait használhatják majd az utasok. Ez azt jelenti, hogy a MÁV gyakorlatilag kivonul szolgáltatóként az Abaújszántó–Hidasnémeti, a Karcag–Tiszafüred, a Mátészalka–Csenger, a Mezőhegyes–Újszeged, és a Lakitelek–Kunszentmárton vonalról. A Battonya-Mezőhegyes vonalról pedig teljesen eltűnnek a vonathelyettesítő buszok, helyettük a Volán járatai maradnak. 

Az esetleges újranyitás esélyét jól mutatja, hogy a MÁV közleményének utolsó bekezdése a Volán járműveinek előnyeit sorolja. A buszokon ugyanis légkondicionáló és USB-csatlakozó is van. A Lázár János vezette közlekedési minisztérium augusztus 1-jén zárta be a tíz vasúti mellékvonalat.

Fotó: Wikipédia (illusztráció)