A Nio ET5 Touring villanykombi tesztje

Kipróbáltuk a Tesla Model 3 és a BYD Seal puttonyos riválisát, a Nio ET5 Touringot, amely prémium minőséget és 1000 kilométeres hatótávot ígér.

A Nio, amely csak egy évtizede van jelen az autógyártásban, és első modelljét 2017-ben dobta piacra, most egy újabb modellel rukkolt elő. A Nio ET5 Touringot Berlinben, a cég új európai központjának megnyitóján próbáltuk ki, ahol a gyártó szuperagyát és a Biatorbágyon gyártott villámgyors aksicsere-állomását is megismerhettük. A Nio ET5 Touring a villanykombik nem túl népes táborát gyarapítja, és a Tesla Model 3-ra, valamint a BYD Sealre hasonlító méretben és designban közelíti meg a piacot. Azonban praktikusabb kombi változatát sem a Tesla, sem a BYD nem kínálja. A tesztautónk látványos Sunbathe Yellow fényezéssel, szupervékony LED-menetfényekkel és hűtőrács imitációjának hiányával tűnt ki. A sportkombis formaterv vonzza a tekinteteket, a rejtett kilincsek és a keret nélküli ajtók pedig a high-tech szellemiséget sugározzák. A fedélzeten található 12 ultrahangos szenzor, 5 radar, egy LiDAR, valamint több kamera biztosítja a fejlett, de hivatalosan csak Level 2-es önvezető rendszert.

Az utastér a Teslák puritán belsejére emlékeztet, de a minőségérzet jobb. A kormány mögötti és a középső érintőkijelző kiváló minőségű, a felhasználói felület gyors, és sok funkció hangparancsokkal is elérhető. A hangulatvilágítás és a 7.1.4 csatornás hi-fi rendszer minősége kiemelkedő. Az elektromosan állítható első ülések látványosak, de kevés oldaltartást biztosítanak, és a hátsó oldalablakokat nem lehet teljesen leengedni. A térérzetet az 1,35 négyzetméteres panoráma üvegtető javítja, és az ET7 szedán még tágasabb beltérrel rendelkezik.

A csomagtér alaphelyzetben 450 literes, és bővíthető 1247 literig. A raktér praktikumát növeli az oldalfalból kivehető elemlámpa és a töltőkábelek tárolórekesze. Az ET5 Touring csomagtere azonban nem nevezhető tágasnak, és a konkurens villanykombikhoz képest kevesebb helyet kínál.

Az ET5 Touring gyorsulása lenyűgöző, 4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, de 150 km/h felett a dinamika csökken. A hangszigetelés kiváló, a szélzaj csak nagyobb sebességnél válik hallhatóvá. A kormányzás szintetikus, a futómű kiválóan működik, és a fék erőteljes, jól adagolható. A 75 kWh-s standard akkumulátor 435 kilométeres hatótávolságot biztosít, és hamarosan elérhető lesz a 150 kWh-s új szuperaksi, amely 1000 kilométeres hatótávot ígér. A gyorstöltés helyett a Nio az akkumulátorcsere-szolgáltatásban hisz, amit Németországban már ki is próbáltunk.

A Nio ET5 Touring árai európai prémium szinten mozognak, a 75 kWh-s akkumulátorral 25 millió, a 100 kWh-sal pedig 29 millió forintba kerül. A Tesla Model 3 és a BYD Seal nem kapható kombi változatban, míg a VW ID.7 kombi kivitele körülbelül 24 millió forintba kerül. A Nio ET5 Touring vételára akkumulátor nélkül akár 20 millió forintra is csökkenthető, ebben az esetben havi díjat kell fizetni az akkumulátorért és az aksicsere-szolgáltatásért. Ha az akkumulátort is megvásároljuk, akkor nem használhatjuk az akkumulátorcsere-állomásokat.