Menczer Tamás válasza Gyurcsány Ferenc kijelentéseire és a DK kiadásaira

Menczer Tamás, a Fidesz–KDNP kommunikációs igazgatója közösségi oldalán szólalt meg Gyurcsány Ferenc, a Demokratikus Koalíció elnökének Orbán Viktorral kapcsolatos állításaira és a DK tanácsadói szerződéseinek jelentős áremelkedésére.

Menczer Tamás reakciójában kritizálta Gyurcsány Ferencet, aki szerinte titkos választási kampányt emlegetve támadja Orbán Viktort. Az Index beszámolója szerint a DK elnöke azt állította, hogy a miniszterelnök szándékosan nem közli, hol és mikor kampányol. Gyurcsány Ferenc szerint ez a magatartás hasonlít Orbán becsületéhez, amit ő hazugságnak nevezett.

A Fidesz kommunikációs igazgatója emlékeztetett arra az eseményre, amikor 2006. október 23-án Gyurcsány Ferenc kordonok mögé bújt, és kizárta az embereket a megemlékezésről, mivel az őszödi beszéd után már nyilvánvaló volt, hogy hazudott. Menczer Tamás szerint ez a cselekedet önmagában is megkérdőjelezi Gyurcsány Ferenc becsületét.

A kommunikációs igazgató továbbá azzal vádolta a DK elnökét, hogy háborúba vinné Magyarországot, és emlékeztetett Gyurcsány Ferenc korábbi kijelentésére, miszerint aki nem hajlandó meghalni Ukrajnáért, az pocsék ember. Menczer Tamás szerint a baloldal helyzete változatlan, Gyurcsány Ferenc továbbra is a főnök, és a baloldal nem a magyar érdeket képviseli.

A Fidesz kommunikációs igazgatója kritikáját kiterjesztette a Demokratikus Koalíció gazdálkodási gyakorlatára is. Az Index legújabb beszámolója szerint a DK parlamenti frakciója jelentős összegeket, havonta több mint hétmillió forintot fizet „socialmedia tanácsadásra” az EagleEye-Marketing Kft.-nek, amelynek ügyvezetője Páva Zoltán, az ellenzéki körökben jól ismert ezalenyeg.hu oldal tulajdonosa is egyben. A szerződések árazása 30 százalékkal emelkedett, ami még az extrém magas hazai inflációt figyelembe véve is indokolatlanul magas növekedés. A DK által a közösségi médiás hirdetésekre fordított összeg viszont csak töredéke ennek, a Meta adatai szerint az elmúlt 90 napban mindössze 3,5 millió forintot költöttek Facebook-hirdetésekre.

A DK sajtóosztályának megkeresésekor több kérdés is felmerült, többek között arra vonatkozóan, hogy pontosan milyen feladatokat lát el a megbízott cég, miben segíti a DK munkáját a social media tanácsadás, és miért volt szükség 30 százalékkal emelni a havi kifizetés mértékét. Amennyiben a párt válaszol a kérdésekre, az Index frissíteni fogja a cikket.