Az EU szigorítja a Shein ellenőrzését

Európa szigorítja a kínai székhelyű technológiai vállalatok ellenőrzését, így a Shein divatalkalmazás is szigorúbb szabályokkal szembesül augusztus végétől a platformján található tartalmak kezelésére vonatkozóan.

A népszerű divatalkalmazás, a Shein, amely havonta átlagosan 108 millió európai felhasználót vonz, a Digital Services Act (DSA) több szabálya alá fog tartozni, ami szabályozási korlátozásokat és akár a cég globális éves bevételének 6 százalékát kitevő bírságokat is jelenthet. A Shein ezzel egy sorban kerül olyan jelentős platformokkal, mint az AliExpress, a TikTok és az Amazon, amelyeket már "nagyon nagy online platformnak" minősítettek.

A Shein, amely eredetileg saját termékeit értékesítő kiskereskedőként indult, de tavaly online piactérré vált, ahol más gyártók termékeit is árulják, a kínai Hszincsiang régióban alkalmazott kényszermunka miatt került célkeresztbe, amit a vállalat tagad. A francia törvényhozók is figyelemmel kísérik a vállalatot, mivel egy új környezetvédelmi törvény keretében szeretnék megfékezni a gyorsáruipari cégeket.

Leonard Lin, a Shein globális közkapcsolati vezetője kijelentette, hogy támogatják az Európai Bizottság törekvését az uniós fogyasztók biztonságos internetes vásárlásának biztosítására, és elkötelezettek az átláthatóság és az elszámoltathatóság elvei mellett, amelyek a DSA középpontjában állnak.