2024.02.27., kedd - Ákos, Bátor
Budapest: 9o - 12o
Az ország 19 megyéjében

Karácsony Gergely szerint a budapesti autós közlekedéssel senkinek nem lehet gondja.

Tirex | 2023. november 03. - 08:00
Karácsony Gergely szerint a budapesti autós közlekedéssel senkinek nem lehet gondja.

Karácsony Gergely szerint a budapesti autós közlekedéssel senkinek nem lehet gondja.

Facebook posztjában kifejtette, hogy a lakájmédia apokaliptikus képet fest a fővárosi közlekedésről, pedig semmi mást nem kell tenni, mint a már meglévő adatokra támaszkodni, mely egészen más képet mutat.
„Nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak. Íme, néhány tény Budapest „szörnyű” dugóhelyzetéről.
A bizonyításra a TomTom navigációs rendszerek műszeres méréseit használta, mely szerint 2022-ben Budapesten 9%-kal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben. Sőt, az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók.

Lehet, hogy egy kép erről: , szöveg, amely így szól: „BUDAPEST Torlódási index Budapesten 2010 és 2022 között 40% 35% 30% 2010 2011 2012 2013 25% 2014 2015 2016 2017 20% 2018 2019 2020 2021 2022 idapest dapestkKoryezetiAlopatéréekeéese2022 Környezeti TomTom adatok alapján)”

Véleménye szerint a torlódások és dugóban állás korát Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában élhették meg az autóval közlekedők, melyre azonban bizonyíték nincs, hiszen akkortájt a navigációs rendszerek nem figyelték a dugóban eltöltött időt vagy ha igen, az akkori adatok már nem hívhatóak le.

Karácsony Gergely szerint a kerékpárral közlekedés a városon belül, a főutakon is megfelelő alternatívát kell, hogy biztosítson, ehhez pedig elengedhetetlen a kerékpárutak kialakítása, mely szerint egyáltalán nem, vagy csak kismértékben okoz fennakadásokat, de közel sem akkorát, mint Tarlós István fénykorában.

Ezek a számok, amire Karácsony alapozza a kijelentéseit, ellenőrizhetetlenek

– mondta a Telexnek Tarlós István, Karácsony Gergely elődje.

Ő maga ugyan nem tudta cáfolni a számokat, mert nincsenek adatai, de nehezen tudná elképzelni, hogy kevesebb a dugó. Ez szerinte nem tűnik életszerűnek.

Tarlós szerint tudni kellene, hogy hányan használják az autós navigációs rendszert, amely az alapadatokat szolgáltatja, anélkül nem nevezné objektívnek, megbízhatónak a számokat. A tömegközlekedés szerinte pedig azért megfizethető, mert ők hosszú évekig nem emeltek tarifát, szemben Karácsonnyal, aki igen. A BKK tíz év után, szeptember elsején 28-33 százalékkal megemelte a vonaljegy árát.

Kiemelt fotó: AFP