Ha valaki YouTube nézése közben reklámblokkolót használ, akkor előbb-utóbb egy olyan üzenetbe ütközik, amely szerint a videólejátszás a YouTube blokkolja, egészen addig, amíg a felhasználó nem engedélyezi a hirdetéseket, vagy ki nem kapcsolja a hirdetésblokkoló alkalmazást. Ez az üzenet egy felszólítást is tartalmaz, hogy a felhasználó engedélyezze a hirdetéseket, vagy próbálja ki a YouTube Premiumot. Előfordulhat az is, hogy a felhasználó a YouTube reklámblokkolókkal kapcsolatos álláspontjáról szóló felszólításokat kap, de még így is képes megnézni egy videót, bár ez egyre ritkább.

A YouTube korábban már megerősítette, hogy letiltja a videókat a reklámblokkolóval rendelkező felhasználók számára, de Christopher Lawton, a YouTube kommunikációs menedzsere akkor még csak "globális kísérletnek" nevezte ezt. Most a YouTube megsokszorozta ezt az erőfeszítést és az elmúlt hetekben egyre több, reklámblokkolót telepített felhasználót zárt ki a rendszeréből.

Lawton kijelentette, hogy a reklámblokkolók használata sérti a platform szolgáltatási feltételeit így ez a trend a jövőben, ha lehet, még erősödni is fog egészen addig, amikor már csak a Premium szolgáltatásre előfizetők tudnak majd YouTube videókat nézni, vagy azok, akik hajlandóak végignézni a reklámokat is. A reklámmentesség mellett a mobilon a háttérben történő lejátszás lehetőségét is biztosító, illetve a YouTube Music gyűjteményhez hozzáférést is magában foglaló YouTube premium csomagot a Google jelenleg Magyarországon jóval kétezer forint alatt adja, egy ezressel többért pedig az egész család, illetve a háztartás lényegében összes eszköze számára biztosítja ezeket az előnyöket.

Fotó: Wikipédia