Lando Norris és a rajongók: A Forma–1 új generációjának sztárja

A McLaren fiatal brit pilótája, Lando Norris jelentős követőtáborral rendelkezik, és ezzel új generációt vonz a Forma–1 világába. Az első futamgyőzelme után a világbajnoki címért folytatott harc sem tűnik elérhetetlen célként, és a hétvégi Magyar Nagydíjon is esélyesként indul.

Norris nemcsak a versenypályán, hanem azon kívül is aktív, számos csatornán keresztül tartja a kapcsolatot rajongóival, ami megkerülhetetlen figurává teszi őt a Forma–1-ben. A 24 éves pilóta tömegeket mozgat meg, ami kulcsfontosságú a sportág népszerűségének fenntartásában.

A rajongók között sok a fiatal lány, akiknek Norris kedvence a Forma–1-ben. A sportág és a Nielsen 2021-es felmérése szerint Norris a 25 év alatti női szurkolók körében a legnépszerűbb pilóta volt. A rajongói közösség szépségét és a sportág közösségi médiában, divatban, zenében és filmekben való jelenlétét is fontosnak tartják, ami különösen a Z generáció számára lényeges.

Norris népszerűségét a Drive to Survive című F1-es dokumentumsorozat is növelte, amelyen keresztül sok új rajongó talált a sportághoz. A rajongók szerint Norris személyisége, közvetlensége és a közösségi médiában való aktív jelenléte teszi őt vonzóvá.

A női rajongók számának növekedését Norris is észleli, és fontosnak tartja egy olyan sportágban, ahol jelenleg csak férfiak versenyeznek. A Reuters 2022 decemberi mérése szerint a nők a Forma–1 rajongóinak mintegy 40%-át teszik ki, ami 8%-os növekedést jelent 2017-hez képest.

Norris tehetségét és személyiségét egyaránt elismerik, és a rajongók mellett a versenytársai is kedvelik. Az idei Miami Nagydíjon élete első győzelme után a kollégái és versenytársai gratuláltak neki.

A brit versenyző Bristolban nőtt fel, és már fiatalon bizonyította tehetségét a gokartban, majd a Formula 3-ban és a Formula 2-ban is. A McLaren pilótájaként már az első szezonjában figyelemre méltó eredményeket ért el.

Norris a versenyzést a szabadsággal azonosítja, és bár laza stílusú, komolyan veszi a saját teljesítményének kritikus értékelését. A mentális egészség témájában is nyíltan beszélt, ami sokak számára inspiráló volt.

A Magyar Nagydíj harmadik szabadedzésén Norris volt a leggyorsabb, ami jó előjel lehet a kvalifikációra és a versenyre is. A McLaren az utolsó gyakorláson nagyon gyorsnak tűnt, és a hűvösebb időben a Mercedes is jobb formát mutatott. A versenyzők a fülledt időben készültek fel a hétvégi megmérettetésre, és Norris mellett a Red Bull és a Ferrari is jó tempót diktált.

Norris tehát minden esély megvan arra, hogy a Magyar Nagydíjon ismét a dobogó legfelső fokára álljon. A pénteki második szabadedzés után a harmadikat is behúzta, 1:16.098-as kört teljesítve, ami a legjobb idő volt azon a napon. A szombati szabadedzés merőben más körülmények között zajlott, mint a péntekiek: a borongós idővel érkező hidegfront hatására nagyjából 20 Celsius-fokkal csökkent a pálya aszfaltjának hőmérséklete, egészen 36,4-ig. Mögötte a csapattársa, az ausztrál Oscar Piastri (+0.044) és Verstappen (+ 0.281) végzett a második és a harmadik helyen. Az időjárás-előrejelzés a 16 órakor kezdődő időmérő edzés idejére esőt jósol, ami módosíthatja az erőviszonyokat.

Az időmérő edzés azonban váratlan fordulatot vett, amikor Sergio Pérez összetörte a Red Bullt, és piros zászlóval félbeszakadt az időmérő. A mexikói versenyző a felszáradó pályán autózott lágy gumikon, amikor ráhajtott a még vizes kerékvetőre, megcsúszott az autója és nekicsapódott a gumifalnak. Pérez jövője állandó téma a szezonban, hiszen bár jól kezdte a szezont, a legutóbbi hat futamból egyszer sem tudott a hatodik helynél előrébb végezni, és állítólag van olyan opció a szerződésében, hogy ha a nyári szünetre 100 pontos hátránya lesz Max Verstappennel szemben, akkor szerződést bonthatnak vele. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is nyilatkozott Pérezről, megkérdezve őt, van-e valami baj, amiért nem megy neki.