Zoób Kati: A divat ma eltévedt, teljesen mást üzen, mint régen

Zoób Kati divattervező a múlt és a jelen divatvilágáról beszélt Veiszer Alinda műsorában, kifejtve, hogy a divat ma már más helyet foglal el az emberek tudatában, és eltérő üzeneteket közvetít. A kilencvenes évek végén alapított Katti Zoób márka nemzetközi sikereket is elérve vált ismertté, amit a párizsi Valentino is ünnepelve dicsért. Zoób Kati a családot mindig is előtérbe helyezte, ami miatt nem élte ki a külföldi lehetőségeket, bár sajnálja, hogy fiatalon nem szívta magába a nemzetközi divatvilág minden elemét.

A divattervező szerint a divatházak ma már saját kiállításokat és múzeumokat hoznak létre, hogy megőrizzék létjogosultságukat és hitelességüket a fast fashion világában. Zoób Kati úgy véli, a szaktudás hiánya és a mesterségek iránti érdeklődés csökkenése jelent problémát a mai divatiparban.

A tervezőnő tervei között szerepel egy divatmúzeum megnyitása Balatonfüreden, ahol a mesterségeknek is helyet adna, és a szakmák tanításával elősegítené a fennmaradásukat. Zoób Kati első kiállításának a Közös címet adja, amely a magyar népi viseleteket kortárs darabokkal ötvözi, hangsúlyozva a magyarok egyediségét. Projektjére 811 millió forint támogatást kapott a Magyar Turisztikai Ügynökségtől, amely döntési folyamatot többen bíráltak a transzparencia hiánya miatt, de ő ezt figyelmen kívül hagyva a közösségért szeretne tenni.

Zoób Kati szerint a divat a társadalmi folyamatokra, például a háborúra is reagál, ami a military trend erősödésében is megmutatkozik. A márka harmincéves évfordulójára Zoób a korábbi kollekciók maradék anyagaiból és legsikeresebb vonalaiból merítve tervez új elemeket a jövő évi kollekcióba. Az interjú teljes egészében egy jelképes havi díjért cserébe érhető el online.