A Kudarcok Múzeuma Budapesten

Felnőtteknek szánt bébiétel, egészségesnek hitt cigaretta, kölcsönözhető barátnő – csupán néhány példa a Kudarcok Múzeumában kiállított furcsaságokra, amelyek Budapestre érkeztek, hogy bemutassák az emberiség szégyenkezésre okot adó találmányait.

A budapesti kiállításon több mint 150 kudarcot vallott tárgy tekinthető meg, melyeket 10 különböző kategóriába soroltak, az orvosi bakiktól a digitális katasztrófákig. A látogatók már a bejáratnál találkozhatnak a Vissza a jövőbe filmekből ismert DMC DeLorean makettjével, amely a filmben nagy sikert aratott, de a valóságban nem vált népszerűvé a gyenge motor teljesítménye miatt.

A kiállítás egyik része Donald Trump nevével fémjelzett tárgyaknak van szentelve, köztük olyan kudarcoknak, mint a Trump társasjáték, a Trump Ice víz, a fagyasztott steak, a vodka, a vizeletteszt és a Trump Egyetem.

A látogatók találkozhatnak a Colgate márkanév alatt forgalmazott készételekkel, amelyek az 1960-as években buktak meg, valamint a Gerber cég felnőtteknek szánt pépes ételeivel, amelyek szintén nem találtak vevőre. A Coca-Cola kávé ízű üdítője és az átlátszó Pepsi is a kiállított kudarcok között szerepel.

A múzeumot Dr. Samuel West, klinikai pszichológus hozta létre, hogy ösztönözze az embereket a kudarcaik elfogadására és azokból való tanulásra.

A második emeleten digitális kudarcokat, például macska alakú kézi szkenner és egy gyűrű, amellyel irányíthatnánk környezetünk eszközeit, tekinthetnek meg a látogatók. Az orvosi bakik között helyet kapott a Kent Micronite cigaretta, amelynek azbeszttel töltött füstszűrője még veszélyesebbé tette a dohányzást.

A kiállítás pikáns részén a spray-on óvszerek is bemutatásra kerülnek, amelyeket a hímvesszőre kellett fújni, de a száradási idő és a túlságosan hűsítő hatás miatt nem váltak népszerűvé. Egy másik érdekesség a "Shared Girlfriend" (megosztott barátnő) szolgáltatás, amelyet egy kínai cég indított 2017-ben, de a szolgáltatást rövid időn belül felfüggesztették.

A kiállítás további érdekességei között szerepel a zöld ketchup, amit a Heinz fejlesztett ki, a McDonald's Arch Deluxe hamburgere, a kifejezetten cicáknak és kutyáknak palackozott ásványvíz, valamint az Old Breed nevű sörízű whiskey. Emellett bemutatásra kerül a New Coke, a Coca-Cola egyik legnagyobb kudarca, és a Thirsty Cat és Thirsty Dog ásványvizek, amelyeket háziállatoknak szántak.

A tárlatot tematikus blokkokba rendezték, ahol többek között IT, szépségipari, divat-blokkok is helyet kapnak. A kiállítás két személyes kedvence az orvosi és a szexipari rész, ahol például a Growing Up Skipper babát és a Little Miss No Name babát is megtekinthetik a látogatók.

A kiállítás utolsó blokkja néhány fura szexipari találmányt mutat be, mint például a We-Vibe 4 nevű szexkütyü, amely intim információkat gyűjtött a használóiról, vagy a Hooters Airline légitársaság, amely lenge ruhás nőkkel szórakoztatta az utasokat, de három év után 40 millió dolláros deficitet termelt.

A Kudarcok Múzeumából kifelé menet a látogatók egy falra írhatják fel saját kudarcaikat, "amikből tanultam" felirattal.

A budapesti kiállítás rendezője is felírhatna oda valamit, például hogy „ilyen színvonaltalan kiállításért nem kérhetnék el 6450 forintot” vagy hogy „egy olyan jó ötletet, mint a Museum of Failure nem lett volna szabad ilyen gagyin megvalósítani”.