A vadonatúj Ariel Nomad 2: Több mint 300 lóerő a terepen

Az Ariel legújabb terepjárója, a Nomad 2, egy csővázas, szuperkönnyű felépítményű, erős turbómotorral szerelt, kézi váltós és hátsókerék-hajtású élményautó, amely a puritán Atom sportkocsi terepes változatának tekinthető.

Az Ariel 2015-ben mutatta be az Atom sportkocsi terepes változatát, a Nomadot, amelynek most Nomad 2 néven debütált az utódja. A teljesen új fejlesztésű Nomad 2 nagyobb tengelytávval és szélesebb nyomtávval rendelkezik az elődjéhez képest, miközben megőrizte a csővázas alapkoncepciót és a kézzel történő összeszerelést.

A Nomad 2 méretei tekintélyesek: 3,4 méter hosszúság, 2,4 méteres tengelytáv, 1,47 méter magasság, 1,86 méter szélesség és 23,1 centiméteres hasmagasság, valamint 48, 35, illetve 64 fokos terepszögek jellemzik.

Az eredeti 2,4 literes kompresszoros Honda motor helyett most egy 2,3 literes turbós Ford erőforrás dolgozik a Nomad 2-ben, amely 309 lóerős teljesítményt és 518 Nm-es nyomatékot produkál, egy hatfokozatú kézi/szekvenciális váltón keresztül hajtva a hátsó kerekeket.

Az új Nomad 2 mindössze 715 kilogrammot nyom, és 3,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 216 km/h, ami figyelemre méltó egy ajtók nélküli, terepgumikkal szerelt jármű esetében.

A Nomad 2 továbbfejlesztett jellemzői közé tartozik a nagyobb benzintartály, a merevebb kialakítás, a fejlesztett Bilstein futómű és a megerősített fékrendszer. A brit alapár 67 992 font, ami körülbelül 30 millió forintnak felel meg.