Látványos film pörög a Netflixen, de ez nem mindenkinek tetszik
A 2023 év végén debütált új horrorfilm, A halál nővére, már magyar szinkronnal is elérhető a Netflixen. Ez a film a 2017-ben, a Sony Pictures által kiadott Verónica című film előzménytörténetét dolgozza fel, mindkét spanyol horror a természetfeletti zsánert járja körül, de eltérő megközelítéssel.
A A halál nővére egy művészibb, letisztultabb és moralizálóbb elgondolás mentén készült, nem a klasszikus, rémisztgető, jump scare központú műfajt követi. Paco Plaza rendező a művészhorrorok felé vitte el a filmet, de nem alkalmazott új, szélsőséges vagy igazán egyedi megoldásokat.
A film egy apáca történetét meséli el, aki gyerekkorában különlegesnek tartottak, sokat várnak el tőle, és nehezen viseli ezt a terhet. A néző elsősorban az ő megpróbáltatásait követheti nyomon, a lelki teher alatt roskadozó fiatal lányt, akit körbezár a misztikum és a paranormális jelenségek hada.
A A halál nővére és a Verónica között nincs olyan erőteljes kapcsolat, mint az Ómen-filmek és a tavaly megjelent Az első ómen esetében. A két alkotás egymástól függetlenül is értelmezhető, a mostani film csak Narcisa nővér történetét hivatott elmesélni, aki különleges erejű és furcsa háttértörténetű karakter.
Nem a megszokott
A film a látványos és vizuális megoldásokra, valamint a főszereplő és a gyerekszínészek tehetségére épít. Nem kínál semmit tálcán, lassan építkezik, és a végén fél óra alatt helyre teszi a történet darabkáit. Az atmoszférára épít, és bár a nézőt gyakran megvezeti, nem a szó rossz értelmében teszi ezt.
Az események folyamatosan haladnak előre, a film gyakran belengeti az ijesztést, de nem úgy történik, ahogy azt várnánk, így kiöli a kiszámíthatóságot, ami egy horrornál előny. A film végéig a cselekmény zömében lineárisan halad.
A Netflix kínálatában a film nem a legdurvább kategóriába sorolt, csak 16+ a megadott korhatári javaslat. A hangsúly a főszereplő pszichológiai megpróbáltatásaira helyeződik, és a film nem hagy elvarratlan szálakat.
Profi csapat
A főszereplő Aria Bedmar eleinte plasztikusnak hat, de hamar belerázódik és remekül ábrázolja a gyötrelmet. A gyerekszínészek közül Sara Roch természetes, erős játékot nyújt, míg Maru Valdivielso és Luisa Merelas alakításai kevésbé sokoldalúak, de összességében a színészi alakítások meggyőzőek.
Paco Plaza rendező és Daniel Fernández Abelló operatőr gyönyörű, sokoldalú vizuális világot teremtettek, a közhelyek és klisék elkerülésével. A zene változatos stílusokat és műfajokat kever, és jól illeszkedik a filmhez, tartalmas hangélményt nyújt.
A halál nővére technikailag látványos, profi alkotás, történetében kicsit túlhasznált, de színészi játékában jól működő film. Apró hibái ellenére, mint a néha gyenge CGI, az összértéket nem rontja el. Nem az ijesztgető horrorok gyöngyszeme, de az üzenetét átadja, az elképzelést megvalósítja, az atmoszféra felépül.
Hogy a Verónica előzménye és folytatása után újabb részek készülnek-e, még kérdés, de ha Paco Plaza finomítja a vizuális megközelítést, erős horrorok születhetnek.
8/10
ARTICLE END