BMW-ből többet, de Rolls Royce-ból kevesebbet vásároltunk az első félévben

Az elektromos modellek értékesítése csaknem negyedével nőtt ugyan, de az is messze elmarad a tavalyi éves növekedési ütemtől.

A német autóipari konszern az év első felében összesen 1,213 millió autót értékesített, ami 0,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Ezen belül a BMW márka jobban teljesített, 1,096 millió autót adott el, ami 2,3 százalékkal több az előző évinél. A MINI és a Rolls-Royce márkák forgalma azonban csökkent: a MINI eladásai 18,7 százalékkal 114 ezerre, míg a Rolls-Royce eladásai 11,4 százalékkal 2819-re esett vissza.

A második negyedéves értékesítési adatok nem mutatnak olyan pozitív képet, mint az év első fele: a konszern eladásai 1,3 százalékkal csökkentek a múlt év azonos időszakához képest, 618 ezerre. A BMW márka eladásai viszont 2,2 százalékkal nőttek, 565 ezerre. A MINI 27,6 százalékkal kevesebb, 52 ezer autót értékesített, a Rolls-Royce pedig 16,0 százalékkal kevesebbet, 1294-et.

A teljesen elektromos modellek értékesítése az év első felében 24,6 százalékkal 190 ezerre nőtt, de ez a növekedés jelentősen elmarad a tavalyi éves átlagtól, amikor közel háromnegyedével nőttek az elektromos modellek eladásai. A második negyedévben a 108 ezres eladás 22,2 százalékkal haladta meg a tavaly második negyedévi értékesítést.

Az eladások földrajzi megoszlásban is változást mutatnak: Európában az év első felében 2,6 százalékkal többet, 460 ezer autót értékesített a konszern, a második negyedévben viszont 232 ezret, ami 0,1 százalékkal kevesebb. Németországban az első félévi értékesítés 3,3 százalékkal csökkent 130 ezerre, a második negyedévben pedig 11,5 százalékkal 68 ezerre.

Visszaestek az ázsiai eladások

Jochen Goller, a BMW AG igazgatótanácsának tagja szerint a kihívásokkal terhes piaci környezet ellenére a BMW márka vonzó termékportfóliójának köszönhetően az első félévben növelni tudta eladásait. Ázsiában azonban az év első felében 3,6 százalékkal kevesebb, 493 ezer autót adott el a konszern, a második negyedévben pedig 4,3 százalékkal kevesebbet, 249 ezret. Kínában az első félévben 4,2 százalékkal 376 ezerre, a második negyedévben 4,7 százalékkal 188 ezerre csökkentek az eladások.

Amerikában viszont az eladások növekedtek: az év első felében 2,1 százalékkal 229 ezerre, a második negyedévben 3,0 százalékkal 121 ezerre. Az Egyesült Államokban az év első felében 1,5 százalékkal 188 ezerre, a második negyedévben 1,7 százalékkal 97 ezerre emelkedett az értékesítés.