A klímaberendezések piaca megugrott a hőség miatt

A magyar háztartásokban egyre több a légkondicionáló berendezés, ami a klímaváltozás elleni védekezés egyik módja lehet, de a környezettudatos életmód is fontos. Az elmúlt évtizedben jelentősen megnőtt a klímaberendezések száma a magyar otthonokban. Egy évtizeddel ezelőtt még csak a háztartások 4 százalékában volt légkondicionáló, míg 2022-re ez az arány 27 százalékra emelkedett.

A kánikula hatására sokan döntenek a klímaberendezés beszerzése mellett, és az LG tapasztalatai szerint a vásárlók egyre tudatosabban, már a szezon előtt tervezik a vásárlást és telepítést. A fogyasztók többsége ma már olyan készüléket szeretne, amelyet fűtésre is használhatnak, így az átmeneti időszakokban gazdaságosan megoldható a fűtés, vagy egész éves használatra számítanak.

Az LG szakértője, Falvi József szerint fontos, hogy ne méretezzék túl a berendezéseket, és figyelembe vegyék a kondenzvíz elvezetését, valamint a beltéri egység helyes elhelyezését. A magyar fogyasztók árérzékenysége miatt előtérbe helyezik a jó ár-érték arányt, de a klímák gazdaságos üzemeltetéséhez elengedhetetlen a rendszeres karbantartás, amely terén még van fejlődési lehetőség a piacon.

A hőszivattyús rendszerek, amelyek egy komplexebb hűtési-fűtési megoldást jelentenek, egyelőre kevésbé elterjedtek, de az új építésű házaknál és a 2010 után épült lakásoknál már nő az érdeklődés irántuk. Falvi József hozzátette, hogy az új otthonfelújítási támogatásoknak köszönhetően várhatóan többen döntenek majd a hőszivattyús megoldások mellett a régebbi családi házak korszerűsítésekor.