Aston Martin: Új divatterepjáró a Forma-1 ihlette

Az Aston Martin bemutatta a 700 lóerő feletti teljesítményű, Forma-1 stílusú limitált szériás SUV-ját, amely a DBX707 AMR24 Edition nevet viseli.

Az Aston Martin első szabadidő-autója, a DBX, amelyet három évvel ezelőtt tesztelhettünk, egy 4 literes biturbó V8-as AMG motorral szerelt modell volt, 550 lóerős teljesítménnyel és 2,2 tonnás tömeggel. Ez a sportterepjáró mindössze 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, és a végsebessége eléri a 292 km/h-t.

A DBX707, amely a DBX sportosabb változata, 2022-ben került piacra, és most egy új limitált szériás változatot is bemutattak. Az új modell, amelyet az AMR24 F1-autó és a Forma-1 hivatalos orvosi autójának dizájnja ihletett, háromféle fényezésben – Podium Green, Onyx Black és Neutron White – érhető el. Az autó 23 colos egyedi Fortis könnyűfém-felniken és sportgumikon gördül, a féknyergek pedig zöld vagy sárga színben pompáznak.

A DBX707 AMR24 Edition 10,25 colos infotainment kijelzővel és 12,3 colos digitális műszeregységgel rendelkezik, valamint egy 1600 W teljesítményű, 23 hangszórós Bowers & Wilkins hangrendszerrel is büszkélkedhet. Az AMG által szállított 4 literes biturbó V8-as benzinmotor 707 lóerős teljesítményt és 900 Nm-es nyomatékot produkál, amely egy kilencfokozatú automata váltón keresztül jut el a négy kerékhez.

A legújabb DBX707 AMR24 Edition 3,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h sebességre, és a végsebessége eléri a 310 km/h-t. Az autó karbon-kerámia fékrendszert kapott, azonban az ára egyelőre nem ismert. Az alapmodell, amely 550 lóerős volt, értékesítése nemrégiben fejeződött be.

A Forma-1 világában is történtek izgalmas fejlemények, hiszen a Haas csapata bejelentette, hogy leszerződött Oliver Bearman 19 éves brit versenyzővel a 2025-ös szezontól kezdve. Bearman, a Ferrari akadémiáján nevelkedett tehetség, már bizonyított az idei Szaúd-arábiai Nagydíjon, ahol a vakbélműtéten átesett Carlos Sainzot helyettesítve a hetedik helyen ért célba. Bearman elmondása szerint rendkívüli büszkeséggel tölti el, hogy hivatalosan is Forma-1-es versenyzőnek mondhatja magát. A Haas csapatnál Nico Hülkenberg helyét veszi át, aki a Saubernél folytatja pályafutását, majd 2026-tól a gyári Audinál versenyez tovább. Bearman jelenleg a Formula–2-ben, a PREMA színeiben versenyez, és már négy futamgyőzelmet aratott. Emellett a Ferrari és a Haas tartalékpilótájaként hatszor bizonyíthat a szezon során versenyhétvégék első szabadedzésein, legközelebb éppen Silverstone-ban, a Brit Nagydíjon. Bearman hosszútávú szerződést kötött a Haasszal, de az még bizonytalan, hogy ki lesz a csapattársa, mivel Kevin Magnussen szerződése a szezon végével lejár.