Pajor Tamás: Még most is látom, ahogy vörös fejjel, de elementáris erővel gitározik a fogával

Az underground és a keresztény zenei élet meghatározó alakja, Pajor Tamás énekes, szövegíró, a Neurotic és az Amen együttesek frontembere, aki tinédzserként a Kex, Cseh Tamás és az URH munkásságától volt elragadtatva, és aki ma is Bródy Jánost és Müller Péter Sziámit tartja a legfontosabb dalszövegíróinknak.

A Magyar Popkulturális Értéktár új sorozatában Pajor Tamás mesél a zenei élményeiről, előadókról, lemezekről, dalokról, koncertekről és fesztiválokról, amelyek meghatározták életét és pályáját. Pajor Tamás a magyar undergroundban szocializálódott, és a hetvenes évek második felében kezdődő zenei emlékei mellett Baksa Soós János és a Kex, valamint Cseh Tamás és Bereményi Géza művészetét emeli ki, akikkel személyes kapcsolatot is ápolt, és akik ellenálltak az akkori hatalomnak, így művük történelmi jelentőségűvé vált.

Pajor Tamás kiemeli az URH együttest és Müller Péter Sziámit is, akivel 1980-ban ismerkedett meg és aki személyes mentoraként sokat tanított neki. Az énekes-dalszerző a humorérzéket és nyelvi virtuozitást is óriásinak tartja Müllerben, és bár a megtérése miatt egy időre eltávolodtak egymástól, később az élet újra összehozta őket.

A Rock and Roll Party című albumot és Fenyő Miklós munkásságát is megemlíti, amelyek gimnazista éveiben nagy hatással voltak rá. Az Európa Kiadó Popzene című albumát Menyhárt Jenő hangszerelése és Dénes József gitártudása miatt tartja kiemelkedőnek, míg a Cseh Tamás–Bereményi Géza szerzőpáros Antoine és Desiré című albumát a kedvencei között említi.

Pajor Tamás első élőzenei élménye egy 1978-as Radics Béla-koncert volt, amelyet a Budai Ifjúsági Parkban látott. Az énekes az URH együttes első fellépését is fontos eseményként tartja számon, amely 1980 szeptemberében történt, és amelyet a magyar könnyűzenei élet mérföldkövének tekint. Az Amen együttes koncertjei közül a Chuck Girarddal közös fellépést tartja a legfontosabbnak, amely 1989-ben a Nemzeti Sportcsarnokban zajlott, és amely keresztény zenei munkásságának kezdetét jelentette.