A mesterséges intelligencia térhódítása az influenszermarketingben

Az influenszermarketing területén egyre fontosabb szerepet kap a mesterséges intelligencia, az affiliate marketing és a multiplatform jelenlét.

Az influenszermarketing piaca 2023-ban 21,1 milliárd dolláros értéket képviselt az Egyesült Államokban, és olyan közösségi média személyiségek, mint Kim Kardashian, akár 300 millió forintot is érhetnek egy-egy posztjukkal. A Data Bridge Market Research előrejelzése szerint ez az iparág a következő öt évben több mint háromszorosára nőhet, 2029-re elérheti a 70 milliárd dollárt.

A mesterséges intelligencia alkalmazása az influenszermarketingben új dimenziókat nyithat meg. ChatGPT által működtetett chatbotok használata mellett az MI segíthet a cégeknek a megfelelő partner kiválasztásában, üzenetek és kampányok tervezésében, valamint a trendek és hashtagek azonosításában. A virtuális influenszerek, akik már saját személyiséggel rendelkeznek, háromszor nagyobb elérést generálhatnak, mint hús-vér társaik, amit a nagy márkák már ki is használnak.

A közösségi média határainak átlépése

A korábbi korlátozott jelenlét a különböző közösségi médiás platformokon mára megszűnt, az influenszerek több csatornán is megjelennek, hogy kihasználják az influenszermarketing minden lehetőségét. Az átjárhatóság biztosítása a különböző platformok között lehetővé teszi a rajongók számára, hogy több felületen találkozhassanak kedvenceikkel, és új követőket is szerezzenek, ami növelheti az influenszerek marketingértékét.

Az affiliate marketing növekvő szerepe

Az affiliate marketing, ahol a termék online népszerűsítéséért cserébe jutalékot kap az influenszer, egyre inkább megjelenik a posztokban. A termékek népszerűsítése kuponkódokkal vagy speciális linkekkel történik, és a trendek szerint ez a jelenség egyre gyakoribbá válik a különböző videókban és vlogokban.