A "mi autónk" címért folyó verseny új fordulatot vett

Az új autók piacán a féléves adatok alapján a Suzuki vezet, de a Volkswagen a júniusi értékesítési adatok szerint megelőzte a címvédőt.

Az idei év első felében a magyar újautó-piac jelentős, 24 százalékos növekedést mutatott az előző év azonos időszakához képest, közel 12 ezer új autó kapott rendszámot, ami meghaladja a járvány előtti, 2019 júniusi szintet. A piac a tavalyi, infláció okozta visszaesés után újra erősödni látszik, részben a halasztott vásárlások pótlásának köszönhetően.

A márkák közötti versenyben a Suzuki piaci részesedése több mint 13 százalékot tesz ki, ezzel az élen áll, míg a Toyota majdnem 12 százalékos, a Skoda 8,5 százalékos, a Volkswagen pedig 7,7 százalékos részesedéssel követi. A konkrét modellek között a Suzuki Vitara vezet, a Skoda Octavia a második helyen áll, míg a Suzuki S-Cross a harmadik. Ezek a modellek adják az összes eladott új autó 17 százalékát Magyarországon.

Június hónapban azonban változás történt a márkák rangsorában: a Volkswagen 1147 darab eladott autóval került az élre, megelőzve a 1137 autót értékesítő Suzukit és a 1073 új autót eladó Toyotát.